کد خبر: ۳۱۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
اقدامات بغداد به دنبال حمله اخیر ترکیه به دهوک تشدید شده است و پس از شکایت عراق از ترکیه به شورای امنیت، سخنگوی وزارت خارجه عراق از فراخواندن کاردار کشورش از آنکارا خبر داد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری عراقی واع، پس از درخواست بغداد برای برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده در شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اخیر ترکیه به شمال عراق، بغداد اعلام کرد که کاردار خود در آنکارا را فراخوانده است.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امروز (شنبه)، اعلام کرد که این کشور، کاردار خود در آنکارا را فراخوانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: وزارت خارجه عراق تصمیم گرفت کاردار عراق در آنکارا را به بغداد فرا بخواند.: وزارت خارجه بار دیگر جهت اطلاع افکار عمومی اعلام می‌دارد که هیچ توافق امنیتی یا نظامی با ترکیه در کار نیست.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق ساعاتی قبل از شکایت بغداد به شورای امنیت از ترکیه به سبب حمله به زاخو خبر داده بود.

دامنه اقدامات عراق به دنبال دخالت ترکیه و بمباران مناطق این کشور تشدید شده است و این همراه با خشم عمومی به دنبال هدف قرار گرفتن تفرجگاهی در دهوک بوده است که به جان باختن و زخمی شدن شماری منجر شد.

نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی عراق از دولت این کشور خواستند که به مسئولیت خود در دفاع از حاکمیت عراق عمل کند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین