کد خبر: ۳۱۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۳
اگر فرصت کافی داشتید به جاهای خنک اطراف تهران سفر کنید و چند ساعتی را در دل طبیعت بگذرانید و از مناظر نزدیک تهران لذت ببرید و نفس بکشید.
ناطقان: جاهای دیدنی تهران در فصل تابستان مملو از گردشگران مختلف از شهرهای دیگر است. مخصوصا اگر این جاذبه گردشگری طبیعت و جای خنکی باشد. در ایام تابستان مناطق اطراف تهران محیط خوب و مناسبی از لحاظ آب‌وهوایی است و هر بازدیدکننده‌ای به دنبال فرصتی است تا آنجا را ببیند.
آبشار لت‌مال

آبشار لت‌مال در موقعیت جغرافیایی استان تهران واقع است. در غربی‌ترین نقطه شهر تهران و شمال وردآورد، جاده ای کوهستانی در کنار دره و رودخانه به روستاهای وردیج و واریش منتهی‌ می‌شود. از قسمت شمالی شهرک دانشگاه شریف پس از طی ۱۰ کیلومتر طبیعتی متفاوت و زیبا را‌ می‌بینید که نزدیکی به تهران را از یاد‌ می‌برید.
جاهای خنک اطراف تهران
آبشار سنگان

آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد. این آبشار یکی از جاهای دیدنی تهران در تابستان است که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن و کمی بالاتر از سولقان بوده و امامزاده و آبشاری زیبا دارد.
سنگان
دره اوین درکه

روستای درکه در هیاهوی پایتخت ماهیت خود را حفظ کرده و همچنان یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق روستایی در قلب شهر تهران به‌شمار می‌رود.

اوین، دره‌ای است که در آن رودخانه‌ای پرآب جریان داشته و در مسیر خود فضایی پلکانی و استخری طبیعی ایجاد کرده که در بین اهالی و گردشگران به هفت‌حوض معروف است.
مقصدهای خنک اطراف تهران
زرین‌دشت

این روستا در چهل کیلومتری فیروزکوه قرار دارد. زرین‌دشت زیبایی‌‌های منحصربه‌فردی دارد و اطلاق زرین به آن، خبر از ضیافت سبز در دشت‌‌های فیروزکوه دارد. رودخانه حبله رود زرین دشتی‌‌ها در کنار غذاهای محلی و آب‌وهوای خنک دل‌انگیز، این منطقه اطراف تهران را به یکی از بهترین پاتوق‌‌های روستاگردی خلوت اطراف تهران تبدیل کرده است.
زرین دشت
روستای آبنیک

آبنیک از جمله روستاهای نزدیک استان تهران در شمیرانات بوده و از توابع رودبار قصران به‌شمار‌ می‌رود. اگر به ده کیلومتری شمال شرقی فشم بروید، روستای سرسبز و زیبا با مناظر چشم‌نواز خودنمایی‌ می‌کند. این روستا در ارتفاع دو هزار و چهارصد متری از سطح دریا بوده و آب‌وهوای خنک فوق‌العاده‌ای در تابستان دارد. برای دیدن مکان‌های تفریحی تهران بهترین کافه‌های خیابان ولیعصر را بخوانید.
آبنیک
روستای چلاو

از دیگر مقصدهای خنک اطراف تهران می‌توان به چلاو در سی کیلومتری جنوب آمل است اشاره کرد. در شرق جاده هراز روستایی به نام چلاو قرار دارد که سابقه بارش فراوانی در طول سال دارد. بارندگی‌‌های مکرر سبب شده تا شما با طبیعتی سرسبز و خنک در تابستان مواجه شوید. مردم مازندران به بارش شدید (شلاو)‌ می‌گویند که احتمالا نام این ناحیه از این کلمه مشتق شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین