کد خبر: ۳۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
امانوئل ماکرون به عنوان بخشی از سفر سه روزه خود به آفریقای غربی، وارد کامرون شد. او به دنبال راه‌اندازی مجدد روابط پسااستعماری فرانسه با این قاره است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اواخر روز دوشنبه در فرودگاه یائونده مورد استقبال «جوزف دیون نگوت» نخست وزیر کامرون قرار گرفت.

یکی از مقامات فرانسوی که نخواسته است نامش فاش شود، گفت: «این اولین سفر ماکرون به خارج از اروپا در دوره ریاست‌جمهوری جدیدش محسوب می‌شود که علاوه بر کامرون به بنین و گینه بیسائو سفر خواهد کرد و این سفر به ماکرون این امکان را می‌دهد تا تعهد خود را به عنوان رئیس‌جمهور نسبت به تجدید روابط با قاره آفریقا نشان دهد.»

ماکرون قرار است امروز (سه‌شنبه) با «پل بیا» رئیس‌جمهوری ۸۹ ساله کامرون که نزدیک به ۴۰ سال است ریاست می‌کند، دیداری داشته باشد. انتظار می‌رود که طی این دیدار، دو رئیس‌جمهور درخصوص مسائل امنیتی در کامرون با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

از سال ۲۰۱۷، مبارزه تلخ استقلال‌طلبی توسط شورشیان انگلیسی زبان در مناطق شمال غربی و جنوب غربی کامرون در جریان بوده است. اعضای این اقلیت انگلیسی زبان در استان‌های غربی کامرون مدت‌هاست که تاکید دارند توسط اکثریت فرانسوی زبان و پل بیا که حدود ۴۰ سال در راس قدرت قرار دارد، به حاشیه رانده‌ شده‌اند. از سال ۲۰۱۷ میلادی اعتراضات آن‌ها به یک درگیری خونین تبدیل شد.

در سال ۲۰۲۰، امانوئل ماکرون هشدار جدی را نسبت به نقض حقوق بشر در کامرون داد و اعلام کرد که می‌خواهد "فشاری حداکثری را به منظور پایان وضعیت اعمال کند."

اکنون او طی این سفر پیرامون مسائل امنیتی با رئیس‌جمهوری کامرون گفت‌وگو خواهد کرد و پس از صرف ناهار با پل بیا و همسرش، ماکرون به دیدار نمایندگان جوان و جامعه مدنی خواهد رفت.

ماکرون طی ادامه سفرش، روز چهارشنبه به بنین و روز پنجشنبه به گینه بیسائو خواهد رفت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ماکرون ، کامرون ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین