کد خبر: ۳۱۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به سرقت از خانه یک تبعه چینی در تهران کرده بود، خبرداد.
ناطقان: سرهنگ علی ولیپور گودرزی به تشریح سه ماموریت پلیس آگاهی در روز گذشته پرداخت. او درباره جزئیات اولین پرونده گفت: درپی وقوع سرقت از منزل یک تبعه چینی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در تحقیقات ابتدایی ماموران مشخص شد که سرقت توسط یک جوان ۲۲ ساله انجام شده ‌است.

وی با بیان اینکه با تحقیقات میدانی و  رصدهای‌های اطلاعاتی مخفیگاه سارق در جنوب تهران مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی ب مقام قضای و اخذ مجوز عملیات در کمترین زمان ممکن راهی مخفیگاه متهم شده و این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه اموال مسروقه از خانه تبعه چینی در خانه متهم کشف شد، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۸ فقره سرقت از خانه‌های سطح شهر تهران که یکی از آنها سرقت از خانه تبعه چینی بوده، اعتراف کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی پایتخت مالخر این پرونده نیز شناسایی و از سوی ماموران پلیس دستگیر شد که برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.  
دستگیری سارقان مسلح قبل از سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ  همچنین با اشاره به پرونده دوم از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در غرب تهران خبر داد و گفت: این افراد قصد داشتند برای دومین بار اقدام به سرقت کنند که ناکام ماندند. رسیدگی به این پرونده درپی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام از طلافروشی در غرب تهران در دستورکار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان دقایقی پس از سرقت نافرجام در طلافروشی برای تحقیقات حاضر شدند افزود: متهمان با سلاح گرم قصد سرقت از طلافروشی را داشتند اما پس از اینکه موفق به این کار نشدند با خودرو سمند از محل گریختند. از سوی دیگر بررسی‌ کارآگاهان نشان داد، متهمان پس از سرقت نافرجام طلافروشی،  راهی استان قم شده و چند روزی را در آنجا برای سرقت مسلحانه دیگر ساکن شده‌اند.

    بیشتر بخوانید: رباینده مرد فرانسوی در تهران دستگیر شد

ولیپور گودرزی با بیان اینکه با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهمان شناسایی شد، ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع و برای جلوگیری از سرقت دیگر، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی استان قم شدند و در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند چهار نفره را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.   متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف کردند. همچنین از مخفیگاه آنها یک کلت کمری و ادوات سرقت کشف و ضبط شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات تکمیلی از آنان آغاز شده‌است.
سرقت به دلیل اختلاف شخصی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که با ضرب و جرح، تلفن همراه شهروندی را سرقت کرده بود در جریان سومین پرونده خبر داد و گفت: متهم انگیزه سرقت را اختلافات شخصی اعلام کرد. به گفته ولیپور  رسیدگی به این پرونده درپی وقوع یک فقره ضرب و جرح و سرقت تلفن همراه در شرق تهران در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت‌.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان از این داشت، سارق حدودا 22 ساله با یک موتورسیکلت قرمز رنگ در ابتدا مرد جوان را هنگامی که قصد داشته سوار بر خودروی خود شود با ضربات چاقو مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس تلفن همراه وی را سرقت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با  اشاره به اینکه مالباخته موفق به مشاهده چهره متهم نشده بود ادامه داد:  کارآگاهان در تحقیقات میدانی و جغرافیای محل جرم،  موفق شدند چهره سارق را شناسایی کنند. همچنین در ادامه بررسی‌های پلیسی، هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شناسایی شده و به این ترتیب با کسب مجوزهای لازم قضائی تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شده و او را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه گوشی تلفن همراه مالباخته از مخفیگاه متهم کشف شد اظهارکرد: سارق پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف و دلیل این کار را اختلافات شخصی با مالباخته اعلام کرد. متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین