کد خبر: ۳۱۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در هر ساعت کاری ۲۱ نفر، روزی ۱۷۰ نفر و در هر ماه به طور میانگین بیش از ۳ هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته می‌شوند.
ناطقان: سعید حسینی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در حاشیه نشست شورای اداری این اداره کل افزود: در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴ میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی هستند که از این تعداد بیش ۳۵۲ هزار نفر تحت پوشش این اداره کل قرار داشته و ۸% از کل بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور را تشکیل می‌دهند، بر اساس آمار سه ماهه گذشته هم بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش این اداره کل به جرگه بازنشستگان پیوستند.

وی  افزود: از ۱۱ هزار حکم صادر شده در سطح ۱۵ شعبه تابعه نیز ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر درخواست بازنشستگی به صورت غیرحضوری داشتند.

وی در مورد اجرای قانون سخت و زیان‌آور نیز گفت: این قانون در حال اجرا بوده و طی سه ماه اخیر، از جمع ۱۱ هزار بازنشسته در سطح غرب تهران ۲ هزار و ۶۱۶ نفر احکام صادره با عنوان برقراری مستمری و بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز یادآور شد: بازنشستگان و سالمندان سرچشمه معرفت، دانش، تجربه و مایه برکت هر خانواده‌ای هستند.  

وی توجه به اخلاقیات و تکریم از بازنشستگان را در دین مبین اسلام حیاتی دانست و تاکید کرد: در دین مبین اسلام و در آموزه‌های دینی به ویژه قرآن کریم و احادیث امامان معصوم توجه به اخلاق از واجب‌ترین اعمال است و احترام به والدین یکی از شاخص‌های اخلاقیات شمرده شده و مهمترین تکلیف الهی، نیکی به پدر و مادر و حتی همانند جهاد در راه خدا از آن یاد شده است.

حسینی دغدغه‌های اقتصادی، امور درمانی و تکریم بازنشستگان را از مهمترین چالش‌های سالمندان و بازنشستگان برشمرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با برقراری ارتباط با بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی به عنوان نمایندگان جمعیت گسترده این قشر دلسوز، تعامل دوسویه دارد و تمام تلاش خود را در به حداقل رساندن مشکلات آنها به کار می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: اجرای طرح کرامت رضوی، افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، ارتقاء سطح سواد سلامت، تولیدات فرهنگی و آموزشی، افزایش پوشش بیمه تکمیلی، راه‌اندازی سامانه جامع ارتباط با بازنشستگان، توسعه خدمات غیرحضوری از جمله طرح‌های ارتقاء سطح خدمات به جامعه میلیونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ۳ مرداد ماه در حاشیه هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع خبرنگاران گفت: قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند و یکی از این مواردی که باید اصلاح شود، «سن بازنشستگی» است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین