کد خبر: ۳۱۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
در این دستور پخت تلاش کردیم راحت‌ترین شیوه تهیه این بستنی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با خیال راحت در خانه آن را تهیه کنید.
ناطقان: بستنی لیوانی شکلاتی را می‌توانید به سادگی در خانه و در لیوان تهیه کنید و روی این بستنی را با شکلات تخته‌ای بپوشانید. این بستنی نیاز به مواد خاصی ندارد و شما می‌توانید با مواد کاملا در دسترس و بدون ثعلب یک بستنی خوش‌طعم را در خانه تهیه کنید. تهیه بستنی در خانه کار بسیار لذت‌بخش و در عین حال مقرون به صرفه‌ای است.
مواد لازم برای تهیه بستنی لیوانی شکلاتی

    شیر ۱ پیمانه
    شکر ۱/۲ پیمانه
    نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
    وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
    خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
    شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم
    روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی شکلاتی
طرز تهیه بستنی لیوانی شکلاتی
مرحله اول

ابتدا داخل یک قابلمه شیر و شکر و نشاسته را بریزید و مخلوط کنید تا نشاسته داخل شیر باز شود. سپس روی حرارت متوسط قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته و مانند فرنی غلیظ شود.
مرحله دوم

باید زودتر خامه را از بسته‌بندی خارج و با وانیل کمی هم بزنید. صبر کنید تا مواد داغ شما کمی خنک شود. سپس مواد غلیظ‌شده را به مخلوط خامه اضافه کنید. لیوان‌های یک بار مصرف را آماده نگه دارید و داخل آن را با مواد تهیه‌شده پر کنید. ۲ ساعت بستنی‌ها را در فریزر بگذارید.
بستنی لیوانی
مرحله سوم

بعد از ۲ ساعت لیوان‌ها را خارج کنید و داخل آن چوب بستنی قرار دهید. ۱۲ ساعت دیگر در فریزر بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد. شکلات تخته‌ای را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و روی حرارت کتری در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.
مرحله چهارم

در ادامه شکلات بن‌ماری‌شده را از روی حرارت بردارید و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید. حالا بستنی‌های لیوانی را از فریزر خارج کنید. چند لحظه داخل شکلات بن‌ماری شده بزنید و صبر کنید تا شکلات خودش را بگیرد. بعد داخل بشقاب سرو قرار دهید و میل کنید. این بستنی را در کنار کماج همدانی خوشمزه بدون فر نوش جان کنید.
طرز تهیه بستنی لیوانی شکلاتی
نکات کلیدی در تهیه بستنی لیوانی شکلاتی

    می‌توانید به دلخواه به مواد مرحله اول کمی پودر کاکائو اضافه کنید.
    موقع بن‌ماری کردن شکلات می‌توانید کمی گردو یا فندق نیز به مواد اضافه کنید تا روکش شکلاتی مغزدار داشته باشید.
    چون دمای بستنی خیلی پایین است وقتی آن را داخل شکلات می‌زنید سریع خودش را می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین