کد خبر: ۳۱۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
فرماندار ایالت کنتاکی اعلام کرد که شمار قربانیان سیل اخیر در این ایالت باز هم بالاتر خواهد رفت.
ناطقان: فرماندار ایالت کنتاکی بار دیگر اعلام کرد آمار قربانیان سیل مرگبار اخیر در این ایالت افزایش یافته و تاکنون ۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. وی ساعاتی پیش گفته بود تعداد قربانی‌ها به ۱۶ نفر افزایش یافته و احتمالاً این عدد دو برابر شود.

«اندی بیشار» در تشریح وضعیت ایالت کنتاکی پس از سیل ویرانگر اخیر در جمع خبرنگاران افزود: این عدد (شمار قربانی‌ها) بالاتر هم خواهد رفت و با توجه به پیش‌بینی باران‌های بیشتر، اضطرار شدیدی برای تسریع تلاش‌های امداد و نجات در منطقه وجود دارد.

وی پیش از این سیل کنونی در این ایالت را «یکی از بدترین و ویرانگرترین سیل‌های تاریخ ایالت کنتاکی» توصیف کرده بود.

بنا بر گزارش‌ها باران‌های سیل‌آسای فصلی باعث طغیان آب رودخانه‌ها و ورود آب به منازل مردم شده و در برخی مناطق به علت بالا آمدن سطح آب، مردم در پشت بام خانه‌های پناه گرفته‌اند. سیل جاده‌ها و پل‌های منطقه را ویران کرده و کار امدادرسانی با مشکلات شدیدی روبروست. ایالت کنتاکی یکی از فقیرترین ایالت‌های آمریکاست و به گفته فرماندار این ایالت در حال حاضر و در نتیجه این سیل، برق ۲۳ هزار خانوار قطع شده و چند نفر هم مفقود شده‌اند.

فرماندار ایالت کنتاکی همچنین از گارد ملی آمریکا و پلیس ایالتی خواست تا با استفاده از بالگرد و قایق مردم گرفتار در سیل را نجات دهند.

در پارک‌های ایالتی و برخی مراکز دیگر، مراکزی برای تخلیه ساکنان مناطق آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است. با وجود این، فرماندار کنتاکی هشدار داده برخی از این مراکز خودشان در اثر طوفان آسیب دیده‌اند و ممکن است فاقد برق یا سایر امکانات باشند. در برخی مناطق، مسئولان مجبور شده‌اند با کامیون برای شهروندان آب آشامیدنی ببرند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین