کد خبر: ۳۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات جاری در عراق خواهان خویشتنداری همه طرف‌های سیاسی عراقی و حل اختلافات بین آنها از طریق گفت وگو شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، اتحادیه اروپا در بیانیه خود "از اعتراضات ادامه‌دار و تنش احتمالی در بغداد ابراز نگرانی کرد" و از همه طرف‌ها خواست که برای جلوگیری از خشونت‌های بیشتر خویشتنداری کنند. "

این بیانیه همچنین تاکید کرد: ضروری است که نیروهای سیاسی (عراق) از طریق گفت‌ وگوهای سیاسی سازنده در چارچوب قانون اساسی مسائل را حل کنند.

اتحادیه اروپا تصریح کرد: حق اعتراض مسالمت‌آمیز عنصری ضروری برای دموکراسی است.

این اتحادیه در عین حال تاکید کرده است: همه باید به قوانین و نهادهای حکومتی احترام بگذارند.

طرفداران "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر عراق در اولین اعتراض میدانی خود در معرفی "محمد شیاع السودانی" به عنوان نامزد نخست وزیری این کشور روز پنجم مرداد ماه تجمع کرده و وارد منطقه حفاظت شده سبز در مرکز بغداد و پارلمان این کشور شده و آن را تصرف کردند.

شعله اعتراض جدید جریان صدر پس از بیانیه چارچوب هماهنگی شیعی عراق در سوم مرداد ماه روشن شد، بیانیه ای که در آن "محمد شیاع السودانی با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد.

روز گذشته (شنبه) نیز دوباره طرفداران مقتدی صدر با ورود بدون مشکل به منطقه سبز بغداد و تصرف پارلمان این کشور، دست به تحصن نامحدود در مقر پارلمان در سایه حمایت مسئولان جریان صدر زدند.

ورود دوباره هواداران مقتدا صدر به پارلمان به عنوان نهاد رسمی و قانونگذاری این کشور با واکنش دیگر جریان، ائتلاف ها و مسئولان عراقی روبرو شد و آنها با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شده و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید و از مقتدا صدر خواستند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت وگو شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین