کد خبر: ۳۲۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۸
این کلم پلو خوشمزه را می‌توانید با مرغ تکه‌ای و خردشده یا مرغ ریش ریش تهیه کنید که هر دو پرطرفدار است.
ناطقان: کلم پلو با مرغ ریش ریش یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و اصیل ایرانی است که می‌توانید به راحتی آن را برای مهمانی و مجالس مختلف تهیه و سرو کنید. برای تهیه این پلو اصیل و خارق‌العاده ایرانی باید از کلم برگ استفاده کنید. کلم پلو با مرغ روش بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید به دلخواه به مواد میانی کلم پلو کمی هویج نیز اضافه نمایید.
مواد لازم برای تهیه کلم پلو با مرغ ریش ریش

    سینه مرغ ۱ عدد
    کلم برگ متوسط ۱ عدد
    آب لیموترش ۴ قاشق غذاخوری
    رب ۱ قاشق غذاخوری
    برنج ۳ پیمانه
    پیاز ۲ عدد
    زیره ۱ قاشق چای‌خوری
    هویج ۱ عدد
    دارچین ۱/۲ قاشق چای‌خوری
    زعفران و کره به مقدار لازم
    نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

کلم پلو با مرغ
طرز تهیه کلم پلو با مرغ ریش ریش
مرحله اول

ابتدا برای تهیه این غذا برنج را خوب بشویید و با کمی نمک خیس کنید. سپس سینه مرغ را داخل یک قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یکی از پیازها را به مواد اضافه کنید و روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ بپزد. بعد از پخت از آب خارج و آن را ریش ریش کنید.
مرحله دوم

کلم سفید را به صورت ساطوری خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن بریزید و کلم‌ها را به همراه آب لمیوترش تازه اضافه کنید. کمی دارچین و زیره و فلفل سیاه هم بریزید و کلم را تفت دهید تا حجم آن کم و خوب سرخ شود. بهتر است آب لیموترش را حذف نکنید زیرا بوی کلم را می‌گیرد و خوشمزه‌تر می‌شود.
مرحله سوم

پیاز باقی‌مانده را نگینی خرد کنید و داخل یک تابه تفت دهید و به آن کلم و هویج رنده‌شده را اضافه نمایید. در انتها مرغ ریش ریش را بریزید و کمی زعفران و دارچین و پودر زیره و نمک بزنید. در آخر رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.
طرز تهیه کلم پلو با مرغ ریش ریش
مرحله چهارم

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید به جوش بیاید و نرم شود. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته‌دیگ مناسب قرار دهید و کمی برنج بریزید و بعد از مواد مرغی به صورت لایه لایه قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه دم بگذارید. برای دیدن دستور غذاهای ایرانی طرز تهیه شامی کباب را بخوانید.
نکات کلیدی در تهیه کلم پلو با مرغ ریش ریش

    این پلو با ادویه کامل می‌شود و بهتر است آن را حذف نکنید.
    می‌توانید سینه مرغ را خرد کنید و با مواد تفت دهید.
    در انتها می‌توانید روی پلو کمی کره و زعفران بریزید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین