کد خبر: ۳۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
به‌نظر شما زیباترین برج جهان کدام است؟ شما از کدام برج بلند دنیا بازدید کرده‌اید؟ در این مطلب چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
ناطقان: برج‌های زیادی در گوشه‌و‌کنار دنیا ساخته می‌شوند، اما بعضی از آن‌ها به‌خاطر ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع زیاد یا طراحی و معماری جذابشان از سایر برج‌ها شهرت بیشتری دارند.
برج خلیفه در دبی

مرتفع‌ترین ساخته دست بشر با ارتفاع ۸۲۸ متر یکی از برج‌های معروف دنیا است و شاید بتوان آن را زیباترین برج جهان نامید. این مجموعه شامل مراکز خرید مجلل، هتل‌های بی‌نظیر و امکانات متعددی مثل مراکز تفریحی و ورزشی است. مرتفع‌ترین مسجد دنیا هم در طبقه‌ ۱۵۸ این برج قرار دارد.
خلیفه
برج مروارید خاور در شانگهای چین

این برج با ارتفاع ۴۶۸ متر، زمانی بلندترین برج شانگهای بود. گردشگران می‌توانند از سکوی بازدید نفسگیر این برج، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از شهر را ببینند. دومین سکوی بازدید این برج کف‌شیشه‌ای است و احساس معلق‌بودن روی رود هوانگپو در ارتفاع ۲۵۹متری را می‌دهد.
زیباترین برج های جهان
بیگ بن در لندن، پایتخت انگلستان

برج بیگ بن بلندترین برج های دنیا به نمادی فراموش‌نشدنی از این شهر تبدیل شده است و می‌توانید در تمام فیلم‌هایی که در لندن فیلمبرداری شده‌اند این نماد را ببینید. این برج قدیمی که بیشتر از ۱۵۰ سال عمر دارد، سازه‌‌ای گوتیک است و نامش را از نام سر بنجامین هال گرفته است، فردی که برای اولین بار ساعت بزرگ این برج را که زمانی زیباترین برج جهان بود سفارش داد.
بیگ بن
برج ایفل در پاریس فرانسه

برج ایفل یکی دیگر از برج‌های نمادین‌ این فهرست است. هیچ‌ کسی نیست که نداند این برج کجاست و چه‌شکلی است. گوستاو ایفل این برج را در سال ۱۸۸۹ به‌عنوان ورودی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخت. چشم‌انداز سکوی بازدید برج که به‌اعتقاد بسیاری از گردشگران زیباترین برج جهان است، منظره‌ زیبایی از رود سن و محله‌های قدیمی پاریس در اطراف آن است.
ایفل
برج کج پیزا در ایتالیا

برج پیزا قدیمی‌ترین برج این فهرست است و فقط ۵۶ متر ارتفاع دارد، یعنی تقریبا برابر یک آپارتمان معمولی ۵طبقه. ۱۷۷ سال طول کشید تا این برج تکمیل شود، زیرا پی آن ضعیف بود و پس از ساختن چند طبقه، برج کج شده بود. در نهایت معماران مجبور شدند یک طرف برج را بلندتر بسازند تا تعادل بنا حفظ شود.
پیزا
برج میلاد در تهران

پایه هشت‌ضلعی این برج نماد معماری سنتی ایرانی است و قسمت بالای آن ۱۲ طبقه دارد. این برج با محور بتنی ۳۱۵متری شبیه یک مهره شطرنج به‌ نظر می‌رسد. تقریبا ۱۰۰ واحد تجاری، چند رستوران و سالن‌های نمایشگاهی در این برج قرار دارند.
میلاد
برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور مالزی

برج‌های دوقلوی پتروناس با استفاده از الگوهای هندسی تکراری الهام‌گرفته‌شده از معماری اسلامی، ترکیبی از فرهنگ و پیشرفت مالزی است. پل آسمان شگفت‌انگیز که توسط سزار پلی طراحی شده است، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان را به هم متصل می‌کند که هر یک ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. این مجموعه یکی از زیباترین برج های جهان است که در آسیا قرار دارد.

قطعا برج‌های زیبای دیگری هم در دنیا وجود دارند که در این مطلب نیامده‌اند. به زودی در مطلبی دیگر درباره آن‌ها هم صحبت خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین