کد خبر: ۳۲۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
مقامات بهداشتی هند اعلام کردند که موارد ابتلا به آبله میمونی در این کشور به هشت تن رسیده است.
ناطقان: این مقامات بهداشتی هند همچنین اعلام کردند که یک کارگروه ملی برای نظارت بر تشخیص زودهنگام و تزریق واکسن علیه این بیماری در این کشور تشکیل شده است.

کلانشهر دهلی در هند نیز یک مورد دیگر ابتلا به آبله میمونی را گزارش کرده که تاکنون مجموع موارد ابتلا به این بیماری در این کلانشهر به سه مورد رسیده است.

مقامات بهداشتی هند همچنین اظهار کردند که از بین هشت مورد ابتلا به این بیماری در این کشور، پنج تن از آن‌ها سابقه سفر به کشورهای دیگری را داشته‌اند؛ با این حال تست آبله میمونی یک فرد ۳۵ ساله در دهلی بدون اینکه اخیرا به کشوری دیگر سفر کرده باشد، مثبت اعلام شد.

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در هند در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) در ایالت کرالا در این کشور شناسایی شد.

آبله میمونی یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات است که توسط ویروس آبله میمونی ایجاد می‌شود. این بیماری در مناطقی مانند غرب و مرکز آفریقا بومی است با این حال به گزارش سازمان جهانی بهداشت اخیراً این بیماری در کشورهای دیگر به ویژه در اروپا و آمریکا نیز گزارش شده است.

علائم این بیماری معمولا تب، بثورات پوستی و ورم غدد لنفاوی هستند.

به گزارش ان دی تی وی، این بیماری معمولا نیاز به درمان ویژه ای ندارد و طی دو تا چهار هفته خود به خود درمان می شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین