کد خبر: ۳۲۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: غذا در طب ایرانی از جایگاه خوبی برخوردار است و نقش الگوی غذایی در حفظ و ارتقای سلامت افراد به خوبی مشخص است.
ناطقان: علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری و کمیسیون ملی یونسکو ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انستیتو تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: با توجه به جایگاه ممتاز یونسکو در ساختار ارتباطی کشور با دنیا این تفاهم نامه می‌تواند برای رسیدن به افق‌های بلند فرا ملی کمک حال باشد.

به گفته وی غذا در فرهنگ ایرانی یک جایگاه بالایی دارد. غذا یک برکت الهی در بین مردم است. صرف غذا در ایران صرفا یک کار تفریحی نیست. انداختن سفره یک حرکت فرهنگی است و برای باز کردن مبادلات انسانی است و غذای ایرانی با کیفیت است و بیش از پنج هزار سال قدمت دارد.

او افزود: غذای ایرانی با فطرت انسانی منطبق است و الگوی ایرانی در تمام دنیا از جایگاه بالایی برخوردار است. تناول غذا در ایران به دلیل وجود سنت‌های خاص می‌تواند سبب بروز یک فرهنگ بومی شود و معتقدم که غذا یک ابزار فرهنگی محسوب می‌شود.

او گفت: غذا در طب ایرانی از جایگاه خوبی برخوردار است و نقش الگوی غذایی در حفظ و ارتقای سلامت افراد به خوبی مشخص است. غذا در این شرایط موجود در دنیا یک کالای شبه استراتژیک محسوب می‌شود

او افزود: امروزه شاهد یک ارتباطات سلامت در دنیا هستیم و غذا در ارتقای سلامتی افراد نقش موثری دارد و می‌تواند گردشگری غذا را در کشور تفویت کند.

غذا مبلغ فرهنگ ایرانی

حجت‌اله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت:بخشی از تاریخ چندین هزار ساله ما همان بحث نغذیه و غدای بومی کشور است. علم و اموزش بدون اخلاق جوابگو نیست.

به گفته وی مسئله غذا ابعاد سیاسی به خود گرفته است. با کالای غذا می‌توانیم فرهنگ ایرانی را ترویج کنیم.

مرتضویان رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: در راستای احیای غذا‌های سنتی، استاندارد کردن رستوران‌های کشور، تاسیس غذا کده بومی ایران این تفاهم نامه به امضا رسیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین