کد خبر: ۳۲۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به سفیر نروژ در این کشور اطلاع داده شده دیپلماتی که به روس‌ها اهانت کرده باید خاک روسیه را ترک کند.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به علت رفتار نامناسب و غیرقابل‌پذیرش کارمند سرکنسولگری نروژ، «رونا ریسالند»، سفیر نروژ در روسیه را احضار و به او اطلاع داده است که این دیپلمات باید خاک روسیه را ترک کند.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد گرچه نروژ بعد از اظهارات توهین‌آمیز این دیپلمات عذرخواهی کرد، او دیگر نباید در خاک روسیه باشد.

چهار روز پیش، فیلمی از «الیزابت الینگسن»، کارمند سرکنسولگری نروژ در فضای مجازی روسیه منتشر شد که نشان می‌داد او در حال دعوا و مشاجره با کارمندان هتلی در شهر «مورمانسک» روسیه، می‌گوید «از مردم روسیه متنفرم».

روابط روسیه و نروژ پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین دچار تنش شده است. پیش از این و در اواخر ماه آوریل، دولت نروژ در همسویی با تحریم‌های غرب علیه روسیه، محدودیت‌هایی در خصوص حمل و نقل جاده‌ای کالاهای روسی اعمال کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، کالاهایی که تحت محدودیت‌های جمل و نقلی از سوی نروژ قرار دارند شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی و قطعات یدکی وسایل نقلیه می‌شوند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین