کد خبر: ۳۲۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
یخ‌ها صرفا برای خنک کردن آب و نوشیدنی‌ها نیستند بلکه کاربردهای بسیار جالب دیگری هم دارند که شما از آنها بی‌خبرید.
ناطقان: معمولا در هر خانه‌ای یخ پیدا می‌شود که همه ما با کاربرد معمول آن آشنا هستیم و از آن برای خنک کردن آب و نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌کنیم؛ مخصوصا اگر فصل تابستان باشد، یخ با کاربرد خنک کنندگی خود گرمای تابستان را تحمل‌پذیرتر می‌کند.

بسیاری از ما فقط همین کاربرد معمولی یخ را می‌دانیم و با کاربردهای دیگر آن آشنا نیستیم. باید بدانید که یخ علاوه بر کاربرد خنک کنندگی، کاربردهای جالب دیگری نیز دارد که شما را در این بخش با آنها آشنا خواهیم کرد.
کاربردهای جالب یخ

۱. باز کردن سینک ظرفشویی از کاربردهای جالب یخ
اگر سینک ظرفشویی شما به علت تجمع چربی گرفته است می‌توانید با انداختن چند یخ داخل سینک، چربی‌ها را جمع آوری کنید (زیرا چربی‌ها به قالب‌های یخ می‌چسبند ) و به راحتی گرفتگی سینک را برطرف سازید.

۲. برطرف کردن چروک لباس با قالب‌های یخ
برای صاف کردن لباس‌های بیش از حد چروک شده فقط کافی است قبل از اتو کردن تکه‌ای یخ را در پارچه‌ای بپیچید و بر روی لباس بکشید.

۳. از یخ برای از بین بردن جای میز و صندلی از روی فرش استفاده کنید
اگر جای مبلمان بر روی فرشتان باقی مانده، کافی است یک تکه یخ را در محل مورد نظر قرار دهید و با یک مسواک پرزها را به جای خود برگردانید.

۴. استفاده از یخ برای گرم کردن برنج
برای گرم کردن برنج، یک تکه یخ را روی آن قرار دهید و سپس داخل ماکروفر بگذارید تا برنج شما داخل ماکروفر خشک نشود.

۵. یخ از چسبندگی بتونه به دست جلوگیری می‌کند
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بر اثر بی‌تجربگی، هنگام بتونه‌کاری دست‌هایتان چسبناک شود. شما می‌توانید با یک قالب یخ این مشکل را حل کنید؛ به این صورت که یخ را روی خط بتونه بکشید و آن را به صورت یکنواخت درآورید تا به دستتان نچسبد.

۶. جلوگیری از تاول زدن با تکه‌های یخ
بعد از سوختگی، روی قسمت سوخته یک تکه یخ بگذارید تا از تاول زدن جلوگیری کند.

۷. از یخ برای آبیاری گیاهان آویز استفاده کنید
اگر دستتان به گلدان آویز خود برای آبیاری آن نمی‌رسد چند تکه یخ در گلدان بیندازید تا با این کار، آب مورد نیاز گیاه را بدون چکه کردن آب از ته گلدان تامین کرده باشید.

۸. از بین بردن مزه دارو یکی از کاربردهای جالب یخ
دارو دادن به کودکان معمولا به علت طعم تلخشان مشکل است اما می توانید قبل از دادن دارو به کودکتان غدد چشایی او را به صورت موقت بی‌حس کنید و سپس به او دارو دهید تا طعم تلخ دارو را حس نکند.

۹. استفاده از یخ برای کندن آدامس از روی لباس
اگر آدامس به لباستان چسبید کافیست یک تکه یخ روی آن بمالید وسپس آدامس را با یک قاشق از لباستان جدا کنید.

۱۰. کاربرد یخ در آشپزی و گرفتن روغن اضافی غذا
اگر چربی خورشتان زیاد بود می‌توانید تکه‌ای یخ را داخل ملاقه بگذارید و ته آن را روی خورش یا سوپ قرار دهید، بدین ترتیب چربی‌های خورش به ملاقه می‌چسبند.

۱۱. خنک کردن آب برای حیوانات خانگی با یخ
برای خنک شدن ظرف آب حیوانات خانگی خود از چند قطعه یخ استفاده کنید.

۱۲. استفاده از یخ برای در آوردن ذرات از دست کودکان
اگر خار، تراشه چوب یا چنین چیزی وارد دست کودک شما شد، می‌توانید قبل از استفاده از سوزن استریل برای درآوردن ذرات فرو رفته، یک قطعه یخ روی محل مورد نظر بگذارید تا کار درآوردن ذره بدون درد و سریع انجام شود.

۱۳. جلوگیری از بریدن سس با یک قالب یخ
اگر هنگام درست کردن سس مایونز سس حالت بریده بریده پیدا کرد، می‌توانید یک تکه یخ داخل مواد بیندازید تا سس روان شود.

۱۴. استفاده از یخ برای یکدست شدن سس
برای یکدست شدن سس، تمام محتویات سس را با یک تکه یخ داخل شیشه دردار بریزید و تکان دهید و سپس یخ را درآورید، سس یکدست شما آماده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین