کد خبر: ۳۲۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی در خصوص راههای پیشگیری از کرونا و همچنین تغذیه موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن توضیحاتی ارائه کرد.
ناطقان: الهام اختری در خصوص راههای جلوگیری از ابتلاء به کرونا گفت: پیشگیری مهمترین موضوع در پیشگیری از ابتلاء به کرونا است و پرهیز از حضور در جمع نیز دیگر موردی است که باید رعایت شود.

وی توصیه کرد اگر ضرورتی برای خروج از منزل است حتماً از ماسک مناسب استفاده شود و خوراکی نیز خورده نشود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اگر فردی خارش گلو و حلق و همچنین مقداری بدن درد و تب داشت باید بپذیرد که کرونا دارد و خود را از جمع دور کند اینکه احساس تعهد کنید نسبت به دیگران مهم است.

وی به تغذیه دوران کرونا اشاره کرد و گفت: مصرف آب سیب طبیعی هر نیم ساعت و فالوده سیب با گلاب، عدم استفاده از گوشت، خوردن سوپ رقیق و همچنین آب بهدونه، شربت بنفشه و دمنوش بابونه و عناب نیز در بهبود بیماری مؤثر است.

اختری اظهار داشت: اگر طی سه روز بیماری بهبود پیدا کرد که یه سرماخوردگی ویروسی بوده اما اگر به روز چهارم رسید و علائم بدتر شد حتماً باید با یک متخصص عفونی مشورت شود. بروز کرونا در بدن افراد مختلف تظاهرات متفاوتی ایجاد می‌کند و براساس اینکه فرد چه سیستم ایمنی و چه بیماری‌های زمینه‌ای دارد می‌تواند شدتش کم یا زیاد باشد. به همین دلیل پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی و پرهیز غذایی و عدم حضور در جمع و همچنین استفاده از ماسک حرف اول را میزند.

این متخصص طب سنتی هچنین در مورد ضعف بدنی، سستی و بیحالی و ریزش مو ناشی از کرونا نیز گفت: برخی از طولانی شدن ریزش مو گلایه می‌کنند که در این صورت دو کار می‌توان کرد یکی همان مصرف فالوده سیب است که با مقداری گلاب می‌شود میل کرد.

وی افزود: در خصوص ریزش مو کاری که می‌شود انجام داد درست کردن ماسک مو است. مقداری حنا را تفت داده تا جایی که رنگ حنا برگردد و سپس با صدر مخلوط و روغن نارگیل و کمی آب به آن اضافه و به کف سر زده شود.

به گفته اختری، استفاده هفته‌ای یکی دو بار از این محلول در برگرداندن توان ریشه مو مؤثر است.

منبع: مشرق
برچسب ها: پیشگیری ، ابتلا ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین