کد خبر: ۳۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
دبیرکل حزب الله لبنان:
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم مرکزی عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در ضاحیه در جنوب بیروت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت و قبله جهان اسلام باقی خواهد ماند جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای پرچمدار اسلام قوی باقی خواهد ماند.
ناطقان: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم مرکزی عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در ضاحیه در جنوب بیروت که هم اکنون درحال برگزاری است، تاکید کرد: امروز ما اینجا گردهم آمده ایم که با رسول اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان و سید الشهداء (ع) پیمان دوباره ببندیم.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی خطاب به عزاداران حسینی (ع) تصریح کرد: امروز ما اینجا گردهم آمده ایم که با رسول اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان و سید الشهداء (ع) پیمان دوباره ببندیم.

وی تاکید کرد: همانند ۴۰ سال گذشته در همه میادین و همه چالشها و همه عرصه ها فریاد می زنیم که "لبیک یا حسین".

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما با سالار شهیدان تجدید بیعت کرده و اعلام می کنیم با اخلاص و تعهد تمام، در راه امام حسین (ع) ثابت قدم بوده و به عهد خویش با امام شیعیان تا آخر پایبندیم و از هیچ گونه فداکاری دراین مسیر ابایی نداریم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما به شهدا و نیروهای مقاومت در فلسطین که همواره با پایداری اسطوره ای مبارزه می کنند، افتخار می کنیم و بار دیگر بر پایبندی خود -همانند چهل سال گذشته- به این مسئله مقدس و ایستادن در کنار این ملت مبارز تاکید می کنیم.

وی با اشاره به شلیک به عزاداران حسینی (ع) در نیجریه در روز عاشورا، به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله همچنین این حادثه را به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و برادران مسلمان در این کشور تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان با تمجید از مقاومت مردم یمن به رغم ‌محاصره و درد و رنجهای فراوان، گفت: شرایط حاکم بر ملت یمن تجسم وضعیت کربلای حسینی (ع) است و ما براین باوریم که یاری رساندن به این ملت برای هر انسان آزاده و شریف در دنیا، از اوجب واجبات است.

وی همچنین با اشاره به بحران سیاسی جاری در عراق گفت: از برادران خود در عراق می خواهیم که برای نجات کشورشان از دسیسه ها، نسبت به حل اختلافاتشان همت کنند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: محاصره مردم در یمن، غزه و سوریه با هدف به زانو درآوردن آنها صورت می گرد. ما بار دیگر بر ایستادن خود در کنار ملت مجاهد و محاصره شده یمن تاکید می کنیم؛ ملتی که سالها است برای دفاع از کرامت و میهن خود در برابر اشغالگری و تجاوزگری و استکبار مبارزه می کند.

وی همچنین با محکوم کردن رویکرد دولت بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: رویکرد این کشور یکی از زشت ترین رویکردهاست، سردمداران این کشور تاب برافراشته شدن پرچم امام حسین (ع) را ندارند ولی ننگ بالابردن پرچم صهیونیستها را به جان می خرند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت و قبله جهان اسلام باقی خواهد ماند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای پرچمدار اسلام قوی باقی خواهد ماند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین یاد و خاطره سرداران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

سید حسن نصرالله گفت: در لبنان ما برای خود تصمیم می گیریم و در طول ۴۰ سال با محاصره، جنگ و ترور مواجه شده ایم و چشم به تحقق آینده نوید بخشی برای ملت لبنان و یک لبنان آزاد، عزیز وقدرتمند دوخته ایم.

وی هشدار داد: هر دستی که برای تعرض به منابع و تروتهای خدادادی آبهای لبنان دراز شود، قطع خواهد شد؛ همانگونه که دستهای متجاوز به خاک لبنان را قطع کردیم.

دبیرکل حزب الله خطاب به مسئولان لبنانی گفت: انتطار می رود که درد و رنج مردم را درک کنند.

وی تصریح کرد که در روزهای آینده منتطر پاسخ رژیم صهیونیستی به مطالبات دولت لبنان درباره تعیین مرزهای آبی با لبنان هستیم و در روز عاشورا تاکید می کنم که آماده همه احتمالات باشید.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: در حوزه داخلی نیز خواهان تشکیل یک دولت واقعی دارای صلاحیت کامل برای برعهده گرفتن مسئولیت کشور هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: از امروز به بعد کشور و ملت لبنان به هیچ عنوان زیر بار غارت منابع و ثروتهای خود نخواهد رفت و ما برای هرگونه احتمالی، کاملا آماده ایم.

وی تاکید کرد: پیامهای مورد نظر خود را از جنگ غزه دریافت کردیم و به خوبی شاهد مقاومت و پایداری غزه بودیم، ولی ما نیز در لبنان حساب دیگری با شما داریم.

سید حسن نصرالله افزود: جبهه مقاومت امروز قویتر وتوانمندتر از همیشه است، مراقب باشید در مورد لبنان و مردم این کشور، مرتکب هیچ اشتباهی نشوید.

وی خطاب به دشمن صهیونیستی همچنین یادآور شد: دشمن باید جبهه ای را که در مقابل خود دارد، بشناسد. جبهه مقاومت لبنان پیش از این هم ثابت کرده که از عهده ارتش مدعی شکست ناپذیری، بر می آید.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: به هیچ عنوان زیربار غارت منابعمان و نقض حاکمیت سیاسی کشور و تحمیل اراده دیگران نخواهیم رفت.

سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی خود آینده مبتنی بر منطق پیروزی خون بر شمشیر را درخشان توصیف کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین