کد خبر: ۳۲۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
پاراگوئه اعلام کرد درباره تحریم جدید آمریکا علیه مقام ارشد این کشور تحقیقات انجام خواهد داد.
ناطقان: پاراگوئه در واکنش به تحریم جدید آمریکا علیه «هوگو ولاسکوئز» معاون رئیس‌جمهور پاراگوئه، از در جریان بودن تحقیقات در این باره خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، جمعه شب اعلام کرد که واشنگتن هوگو ولاسکوئز را به دلیل فساد مالی و اداری- از جمله رشوه دادن به یک مقام دولتی و دخالت در فرآیند‌های عمومی- تحریم می‌کند و افراد مرتبط با او از جمله خانواده‌اش نیز شامل این تحریم‌ها هستند.

دفتر دادستانی پاراگوئه در بیانیه خود در واکنش به این سخنان بلینکن گفت: «تجزیه و تحلیل فنی و حقوقی برای وجود حقایق با اهمیت کیفری برای شروع تحقیقات لازم است.»

بلینکن می‌گوید این مقام پاراگوئه به مقام‌های این کشور رشوه داده تا از تحقیقاتی جلوگیری کند که معاون رئیس‌جمهور پاراگوئه و منافع مالی او را تهدید می‌کرد.

پیشتر ماه گذشته آنتونی بلینکن اعلام کرده بود که واشنگتن، تحریم‌هایی را علیه «هوراسیو کارتس» رئیس‌جمهور سابق پاراگوئه به اتهام دست داشتن در فساد مالی گسترده اعمال می‌کند.

در آن زمان هم دولت پاراگوئه از تحقیقات درباره این تحریم‌ها خبر داده بود.

گفته می‌شود کارتس در افشای «اسناد پاندورا» هم نقش داشته است. اسناد پاندورا مجموعه‌ای از ۱۱.۹ میلیون سند فاش‌شده (شامل ۲.۹ ترابایت داده) است که کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران پژوهشی در ۳ اکتبر ۲۰۲۱ آن را منتشر کرد.

پاراگوئه بین کشور‌های «آرژانتین، بولیوی و برزیل» قرار دارد و در طول ریاست کارتس که غول تنباکو بود نتوانست آنچنان با فقر، فساد و قاچاق مواد مخدر مقابله کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین