کد خبر: ۳۲۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
خیارشور یکی از پرمصرف‌ترین ترشی‌ها در ایران و در دنیا است. مردم آمریکا بیشترین مصرف خیارشور را در سال دارند. تاریخچه کشف و پرورش خیار به ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.
ناطقان: خیارشور یکی از مزه‌هایی است که طرفدارهای زیادی در بین همه مردم دارد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند یک خیارشور سریع به شما بدهد روش یک روزه آن است. این روش در مواقعی که می‌خواهید سریع یک مزه کنار غذای خود داشته باشید، کار شما را ساده می‌کند.
مواد لازم برای تهیه خیارشور یک روزه

    خیار ۱۰ عدد
    نخود ۱۰ عدد
    سیر ۲ حبه
    ترخان تازه یا خشک ۱ قاشق غذاخوری
    سرکه سفید ۱/۳ پیمانه
    نمک دریا ۲ قاشق غذاخوری
    شوید ۱ دسته کوچک
    آب ۱ پیمانه

خیارشور یک روزه
طرز تهیه خیارشور یک روزه
مرحله اول

در مرحله اول خیارها را بشویید و بهتر است که اندازه آن‌ها ریز باشد و سپس با دستمال خیارها را خشک کنید. شیشه مورد نظر خود را هم کاملا بشویید تا کاملا تمیز شود.
مرحله دوم

سپس نخود و دو حبه سیر خردشده و ترخون و شوید را ته شیشه بریزید و روی مواد خیار‌ها را به‌صورت فشرده و یکدست قرار دهید. سرکه را روی خیارها بریزید و یک لیوان آب گفته‌شده را با نمک دریا خوب مخلوط کنید و داخل شیشه بریزید و در ظرف را محکم ببندید.
مرحله سوم

مقدار مورد نظر آب را داخل قابلمه بریزید تا جوش بیاید. شیشه را داخل قابلمه که آب می‌جوشد قرار دهید و ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد. وقتی خنک شد در یخچال قرار دهید.

۳ تا ۴ ساعت که در یخچال ماند، در خیارشور را باز کنید. خیارشورها کاملا آماده خوردن است. این خیارشور را در کنار پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش نوش جان کنید.
نکات کلیدی در تهیه خیارشور یک روزه

    یادتان باشد که حتما از نمک دریا استفاده کنید و نمک ید دار برای این کار مناسب نیست.
    نخود باعث می‌شود خیارشور تردی داشته باشید.
    اگر دوست دارید خیارشور تندتری داشته باشید می‌توانید یک فلفل تند داخل ترشی قرار دهید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین