کد خبر: ۳۲۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
نماینده مردم نهاوند در مجلس:
علیرضا شهبازی با بیان اینکه از دولت انتظار می رود در اولین فرصت ممکن مذاکرات برجام را فارغ از توافق یا عدم توافق جمع بندی و تعیین تکلیف نماید گفت: اگرچه به زعم کارشناسان اقتصادی برجام می تواند برکاتی را نصیب اقتصاد کشور کند، ولی طولانی شدن بلاتکلیفی در این تصمیم گیری نیز خسارت های بی شماری را نصیب تولید و اقتصاد کشور خواهد نمود.
ناطقان: علیرضا شهبازی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولین سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم و فرا رسیدن هفته دولت، گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور به تمامی استان های کشور در یک سال گذشته یکی از اقدامات قابل تحسین و نشان دهنده اعتقاد ایشان به حضور میدانی برای حل مشکلات است. اگرچه این سفرها می تواند به عنوان جلوه ای از رابطه نزدیک دولت با مردم باشد و به افزایش اعتماد عمومی منجر شود، ولی اگر با پیگیری برای اجرای مصوبات صادره و به ثمر نشستن نتایج آن همراه نشود، می تواند ناامیدی و نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمدهای مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشارهای اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد. این در حالی است که در این روزها دغدغه مردم کشور به تامین نیازهای اولیه تقلیل پیدا کرده است، لذا اگر این مقدمات به خوبی فراهم نگردد بیم آن می رود که موج گرانی های طاقت فرسا و تورم کمرشکن علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، نارضایتی های احتمالی و خسارت های معنوی و مادی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی در رابطه با تصمیم دولت به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی در حاشیه استیضاح اعلام وصول شده، گفت: این اقدام می تواند تبعات خسارت باری را به تولید نیمه جان کشور وارد نماید. در اکثریت کشورهای توسعه یافته، سیاست گذاری تولید و تجارت در یک وزارتخانه به صورت منسجم صورت می پذیرد، اگر محصولی که تولید می شود متناسب با نیاز بازار نباشد صرفا اتلاف منابع را به دنبال دارد. اگر این تصمیم خلق الساعه به منظور خارج کردن طرح استیضاح صورت نگرفته و حاصل تصمیم کارشناسی است، چرا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به آن اشاره ای نشده است؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: چرا در سند تحول دولت مردمی ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری در اسفند ۱۴۰۰ هیچ بحثی از تفکیک نشده است؟ لذا به منظور حفظ وضعیت تولید و اشتغال فعلی کشور و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران، لازم است دولت از پیگیری این موضوع که مغایر با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، قوانین بالادستی و سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی می باشد، خودداری نماید.

شهبازی در ادامه گفت: از دولت انتظار می رود به منظور جلوگیری از سردرگمی و بلاتکلیفی بیشتر تولیدکنندگان در اولین فرصت ممکن مذاکرات برجام را فارغ از توافق یا عدم توافق جمع بندی و تعیین تکلیف نماید. اگرچه به زعم کارشناسان اقتصادی برجام می تواند برکاتی را نصیب اقتصاد کشور کند، ولی طولانی شدن بلاتکلیفی در این تصمیم گیری نیز خسارت های بی شماری را نصیب تولید و اقتصاد کشور خواهد نمود.

وی خطاب به رئیس جمهور پیشنهاد کرد: وزرا را مکلف کنید تا با دعوت مستمر از نخبگان اقتصادی از نظرات آنها در تصمیم گیری ها بهره مند شوند تا هم با انعکاس این امر در فضای رسانه ای نسبت به افزایش دیوار اعتماد مابین دولت و مردم بهره مند شده و هم تبعات تصمیمات غیر کارشناسی در زندگی روزمره مردم و فعالین اقتصادی کاهش یابد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از رسانه ملی نیز خواست تا همانگونه که پاسداشت زبان فارسی را با جدیت پیگیری می کند، نسبت به مطالبه گری از مجریان در خصوص شعار سال، مسائل و مصائب اقتصادی، تورم، سیستم بانکی، بحران محیط زیست و سایر مشکلات بنیادین کشور به صورت مستمر اقدام نموده تا شیرینی زبان فارسی با شیرینی رونق اقتصاد و تولید و حفظ محیط زیست و بهبود وضعیت معیشت مردم توام شود.

نماینده مردم نهاوند در راستای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به مسئولان گفت: با عنایت به کمبود شدید آب کشاورزی و خساراتی که به کشاورزان وارد شده، از وزرای نیرو و جهاد می خواهم به فوریت دستور تامین آب مورد نیاز،  بتنی کردن نهرها و احداث سد نهاوند تسریع کنند تا رضایت خاطر کشاورزان شهرستان فراهم شود.

شهبازی در پایان توهین صورت گرفته به سردار رشید اسلام شهید حسین همدانی را محکوم کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین