کد خبر: ۳۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از شش سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده است و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
ناطقان: سید محمد آقامیری  بعدازظهر امروز در دیدار با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: سرانه مصرف مرغ تا قبل از حذف ارز ترجیحی برای دهک بین یک تا 4 بسیار پایین بود، اما دهک هفتم تا دهم جامعه سالانه 55 تا 64 کیلوگرم مصرف داشت.


وی اضافه کرد: دولت با برداشتن ارز ترجیحی شکاف تبعیض و بهره‌مندی از رفاهیات و سلامت جامعه را کاهش داد و توانست در مصرف سرانه مرغ 5 تا 7 برابر به‌نفع دهک‌های پایین جامعه گام بردارد.




آقامیری بیان داشت: سالانه 2 میلیون و 700 هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود و به‌طور متوسط سرانه مصرف مرغ برای هر یک نفر  31 کیلوگرم در سال است.



این مسئول تصریح کرد: تا قبل از حذف ارز ترجیحی بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان یارانه در این میان ناپدید می‌شد و برخی تنها با یک مجوز بدون فعالیت نهاده یارانه‌ای دریافت می‌کردند.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به وجود 1700 عامل بیماری‌زای دامی در کشور اشاره کرد و گفت: از این میان 800 نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که سازمان را موظف می‌کند در راستای حفظ سرمایه دام و ارتقای سلامت جامعه کوشا باشد.

آقامیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از شش سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده است و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی در پایان به وضعیت استراتژیک استان قزوین در تولید طیور، دام، شیر و تخم‌مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان کل کشور اهمیت و توجه به تولیدات قزوین است که خوشبختانه هر روز با رشد و توسعه همراه است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: از سرگیری ، صادرات ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین