کد خبر: ۳۲۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
قطعا برای همه افراد شادابی و زیبایی پوستشان اهمیت بسیاری دارد و دوست دارند وقتی جلوی آینه می‌روند از تماشای خودشان لذت ببرند. سفیده تخم‌مرغ یکی از آن موادی است که به ما در زیباترشدن پوست‌مان کمک می‌کند.
ناطقان: سفیده تخم‌مرغ حاوی نوعی آنزیم به نام لیزوزیم است که باکتری‌های آکنه‌زا را با جذب دیواره‌های سلولی‌شان از بین می‌برد. همچنین خواص دیگری هم دارد که بسیار برای پوست مفید است.
سفید شدن پوست با تخم مرغ

در تهیه‌ ماسک برای روشن کردن پوست باید از زردچوبه استفاده شود. زردچوبه، ریشه‌ای گیاهی است که پوست را روشن و یک‌دست می‌کند و جای جوش‌های حاصل از آکنه را هم از بین می‌برد.
مواد لازم برای تهیه ماسک:

    یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال
    یک عدد سفیده تخم‌‌مرغ
    یک قاشق چای‌خوری زردچوبه

سفید شدن پوست
دستورالعمل تهیه ماسک:

    سفیده تخم‌مرغ و آب پرتقال را در کاسه‌ای باهم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط به‌شکل کف دربیاید. زردچوبه را به ترکیب اضافه کنید و حواس‌تان باشد که مخلوط بیش‌ازحد رقیق نباشد. با دست تمیز، مواد را با حالت دایره‌ای روی صورت بمالید و بگذارید که به عمق پوست‌تان نفوذ کند.
    ماسک باید ۱۵ دقیقه، درحالی‌که دراز کشیده‌اید، روی پوست‌تان قرار بگیرد. دراز بکشید تا مانع از اثر جاذبه روی ماسک و ریختن آن از روی پوست شوید.
    بعد از مدت زمان گفته‌شده، ماسک را از روی صورت‌تان پاک و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. ۳-۴ قطره روغن زیتون، مرطوب‌کننده‌ای موثر و طبیعی است.

نکات مهم

    هنگام استفاده از ماسک، تی‌شرت یا لباسی کهنه بپوشید تا در صورت لک‌شدن و ریختن زردچوبه روی آن، غصه نخورید و با مشکل شست‌وشو دست به گریبان نشوید.
    این ماسک، پوست را کاملا خشک می‌کند. پس بعد از استفاده، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.
    هنگام استفاده از ماسک نباید حرف یا لبخند بزنید. زیرا کشیده شدن پوست در این حالت باعث چروک شدن آن می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین