کد خبر: ۳۲۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
پنتاگون اعلام کرد موشک بالستیک قاره‌پیمای «مینوت‌مَن ۳» را برای نشان‌دادن آمادگی نیروهای اتمی آمریکت، آزمایش کرده است.
ناطقان: رسانه‌های آمریکایی امروز (سه‌شنبه) از آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید توسط ارتش این کشور خبر دادند.

وزارت دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌ای با تایید این خبر گفت: «موشک بالستیک قاره‌پیمای مینوت‌مَن ۳ برای نشان‌دادن آمادگی نیروهای اتمی ایالات متحده، آزمایش شد».

پایگاه نیروی هوایی «وِندِنبرگ» در ایالت کالیفرنیا دقایقی پیش اعلام کرد: «یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای غیرمسلح مینوت‌مَن ۳ متعلق به فرماندهی ضربتی جهانی نیروی هوایی [آمریکا]، در ساعت ۱۲:۵۳ بامداد چهارشنبه یازدهم آگوست ۲۰۲۲ در این پایگاه شلیک آزمایشی شد».

ارتش آمریکا نیز این شلیک موشک مینوت‌مَن را «آزمایش روتین» توصیف کرده و گفت کلاهک جنگی روی آن نصب نبود.



تصویر لحظه پرتاب موشک مینوت‌من ۳

این آزمایش در حالی انجام شد که پنتاگون چند ماه بود که اجرای آن را یک بار به دلیل آغاز درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین در پی عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس و یک بار به‌دلیل تنش‌ها با چین بر سر سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تعویق انداخته بود.

آمریکا در حالی آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای مینوت‌مَن ۳ را برای خود مجاز می‌داند که بارها و مخصوصا طی یک سال اخیر به انجام شدن چنین آزمایش‌هایی توسط چین و کره شمالی انتقاد و ابراز نگرانی شدید کرده بود.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین