کد خبر: ۳۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
خبرگزاری آناتولی گزارش داد که دبیرکل سازمان ملل بعد از اتمام سفرش به اوکراین، شنبه راهی ترکیه خواهد شد
ناطقان: سازمان ملل (روز سه‌شنبه) اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، فردا پنجشنبه به اوکراین سفر می‌کند و روز شنبه از آن‌جا به استانبول خواهد رفت.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، روز گذشته «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در نشستی خبر داد که گوترش روز پنجشنبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه راهی شهر لویو در اوکراین می‌شود تا این دو، با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کنند.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به بندر اودسای اوکراین در دریای سیاه خواهد رفت تا از روند صادرات غلات از اوکراین از این بندر دیدار کند. بر اساس گزارش رویترز، وی قصد دارد در دیدار با زلنسکی درباره اوضاع در نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا و همچنین یافتن راه حل سیاسی برای درگیری با روسیه صحبت کند.

بعد از اتمام این بازیدها و انجام گفت‌وگوها با روسای جمهور ترکیه و اوکراین، گوترش روز شنبه به استانبول سفر خواهد کرد. او به دعوت رجب طیب اردوغان از مرکز هماهنگی مشترک حمل و نقل غلات در استانبول بازدید خواهد کرد.

پیش از این، «فخرالدین آلتون» رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه خواستار تجدید ساختار سازمان ملل متحد به منظور حفاظت موثرتر از صلح و امنیت بین‌المللی شده بود. وی که در جریان یک نشست این سخنان را مطرح می‌کرد گفت که هدف اصلی سازمان ملل ایجاد و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین