کد خبر: ۳۲۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود زائران اربعین حسینی افزایش داشته باشد لذا موکب‌داران برنامه‌ریزی های لازم برای خدمات‌رسانی را داشته باشند.
ناطقان: حجت‌الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین همایش مسؤولان مواکب اربعین حسینی که صبح امروز در آستان شیخ صدوق برگزار شد، اظهار کرد: تعظیم شعائر حسینی روز به روز پرشورتر و پرچم امام حسین(ع) برافراشته‌تر می‌شود و در دو سال کرونا نیز عزاداری‌‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار شد.

وی گفت: علاوه بر بقاع متبرکه و هیئات مذهبی، سازمان اوقاف نیز تعدادی مواکب در نظر گرفته است که در داخل ایران و مبادی ورودی کشورهایی که از طریق ایران به سمت عراق حرکت می‌کنند، به زائران خدمات بدهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: علاوه بر مواکب داخل کشور، در مسیرهای نجف و کربلا و خطوط دیگر اعتاب مانند سامرا، کاظمین و کوفه نیز مواکب مستقر می‌شوند و به زوار خدمات‌رسانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه بین مواکب ایرانی و عراقی ارتباط خوبی برقرار است، تصریح کرد: پیوند برادران ایرانی و عراقی در مواکب اربعین زبانزد شده و موکب‌های ایرانی و عراقی با تعامل و هماهنگی به زوار سرویس‌های مشترک ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره گرمای هوای امسال، بیان کرد: موکب‌داران باید برای گرمای هوا، برنامه‌ریزی و کنند و برای این منظور امکانات لازم ازجمله آبسرد کن، یخساز، وان آب برای گرمازدگان و غیره آماده کنند.  

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موکب‌داران باید زائران را به نحوی هدایت کنند که عمده حرکت‌ها در ساعات شب و صبح باشد تا از گرمای ظهر اذیت نشوند همچنین با تدبیر ویژه مواکب درمانی نیز در بین موکب‌ها جانمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران افزایش داشته باشد، تاکید کرد: زائران در کربلا زیاد استقرار پیدا نکنند چون اگر حجم مسافر زیاد باشد، پذیرایی و میزبانی مشکل خواهد بود لذا زائرانی که زیارت کردند باید برگردند و مستقر نشوند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین