کد خبر: ۳۲۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
اولین بیمار مبتلا به آبله میمونی در ایران در قرنطینه است.
ناطقان: احمد مهری متخصص اپیدمیولوژی در حساب توییتری خود با انتشار تصاویر ضایعه پوستی اولی بیمار تایید شده مبتلا به آبله میمونی در ایران نوشت: بیمار در قرنطینه است و مراحل درمان خود را طی میکند. هرگاه نسبت به یک ضایعه پوستی و علائم مشکوک آبله میمونی شک کردید به نزدیکترین مرکز، خانه، پایگاه بهداشت محل سکونتتان مراجعه کنید تا کادر بهداشتی درمانی شما را ببینند.


photo_2022-08-17_12-19-40


photo_2022-08-17_12-19-43

براساس آخرین آمارها موارد آبله میمونی در جهان، بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ مورد است.

در بیشتر موارد، علائم آبله میمونی به خودی خود در مدت چند هفته از بین می‌رود، اما ممکن است در موارد نادر به عوارض جدی و حتی مرگ منجر شود.

 علائم این بیماری معمولا شامل تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.

تاکنون این بیماری به صورت اپیدمی و پاندمی شیوع پیدا نکرده است یعنی میزان ابتلای به آن احتمال خیلی کمی دارد لذا در عین حال که نباید نگرانی خاصی  نسبت به این بیماری داشته باشیم به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا باید بپردازیم.

سرایت آبله میمونی از طریق هوا نسبت به کرونا به مراتب کمتر است و تماس مستقیم و نزدیک نقش مهم‌تری در انتقال این بیماری دارد. راه انتقال از انسان به انسان مشخصاً از طریق تماس نزدیک و  ترشحات تنفسی است.

آبله میمومنی همچنین می تواند از طریق تماس با حیوانات به افراد منتقل شود در نتیجه کسانی که با حیوانات در ارتباط هستند یا در منزل خود حیوان نگهداری می کنند باید میزان بیشتری ازبهداشت را رعایت کنند و مراقب تماس حیوانات خود در محیط اطراف باشند.


منبع: جماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین