کد خبر: ۳۲۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۳
این رول خوشمزه را می‌توانید در فر یا بدون فر یا داخل ماهیتابه تهیه و به همراه انواع مغزها تزیین و سرو کنید. رول مرغ یکی از غذاهای ترند و مجلسی است.
ناطقان: رول مرغ با آلبالو یکی از رولت‌های بسیار محبوب و خوشمزه است که بهتر است یک بار آن را تهیه کنید تا طعم خوشمزه آن شما را شگفت‌زده کند. این رول طعم فوق‌العاده‌ای دارد و تبدیل به یکی از غذاهای همیشگی شما می‌شود. شما می‌توانید این رول خوشمزه را برای مهمانی و مجالس به همراه برنج زعفرانی سرو کنید.
مواد لازم برای تهیه رول مرغ با آلبالو

    سینه و ران مرغ
    آلبالو ۱ پیمانه
    پیاز ۱ عدد
    گردو ۱/۴ پیمانه
    زعفران دم‌کرده ۱/۲ پیمانه
    آبلیموترش ۲ قاشق چای‌خوری
    نمک، فلفل سیاه و پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه رول مرغ با آلبالو
مرحله اول

شما می‌توانید از سینه و فیله به دو روش استفاده کنید. فیله مرغ را برای تهیه این غذا به صورت نازک بکوبید و مزه‌دار کنید و مواد را داخل رول قرار دهید. همچنین می‌توانید مخلوط سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و داخل چرخ گوشت یا غذاساز بریزید و میکس کنید و بعد با نمک، فلفل سیاه و زعفران و آب لیموترش خوب مخلوط و مزه‌دار کنید و ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
مرحله دوم

هسته آلبالوها را بگیرید و با کمی شکر و نمک داخل قابلمه بریزید و ۱۰ دقیقه بگذارید تا بپزند و آب بیندازند. آلبالوها را جدا کنید و آب غلیظ شده را جدا روی سس قرار دهید. گردوها را به اندازه دلخواه خرد کنید.
طرز تهیه رول مرغ با آلبالو
مرحله سوم

پیاز را خلالی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس آلبالو را به همراه گردو اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شود. مرغ را از یخچال خارج کنید و روی یک سطح صاف سلفون بکشید و مرغ چرخ‌کرده را روی سلفون چرب‌شده بریزید.
مرحله چهارم

حالا مرغ را به شکل مستطیل روی سلفون شکل دهید و از مواد میانی وسط آن قرار دهید. سپس مواد را از یک طرف رول کنید و با کمک سلفون هر دو طرف رول را گره بزنید و ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم شود. داخل تابه کمی روغن بریزید و با شعله کم رول را سرخ کنید تا اطراف آن سرخ شود. سپس روی رول، زعفران و سس آلبالویی بریزید و سرو کنید. برای دیدن دستورهای آشپزی بیشتر شنیسل بادمجان، یک خوشمزه لذیذ و ترد را بخوانید.
دستور پخت رول مرغ با آلبالو
نکات کلیدی در تهیه رول مرغ با آلبالو

    حرارت باید کم باشد تا مواد مغزپخت شوند.
    می‌توانید گردو را حذف کنید.
    در فر از قبل گرم‌شده نیز می‌توانید رول مرغ آلبالویی را تهیه کنید.

برچسب ها: رول مرغ ، آلبالو ، مجلسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین