کد خبر: ۳۲۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
معاون پارلمانی رییس جمهور:
سیدمحمد حسینی با بیان اینکه این دولت که برخی‌ها می‌گفتند زبان دنیا را بلد نیست با دنبال کردن سیاست "همسایگی" به دنبال فعال کردن و تقویت روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان است افزود: در حال حاضر روسیه آماده سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در ایران است و این‌ها نشان می‌دهد که این دولت بهتر از همه زبان دنیا را فهمیده است.
ناطقان: معاون پارلمانی رییس جمهور از تلاش دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم ها خبر داد و افزود: در کنار این بدنبال توسعه روابط تجاری با کشورهای مختلف هم هستیم.

سیدمحمد حسینی، عصر امروز (29 مرداد) در مراسم تجلیل از جمعی از خانواده شهدای عملیات مرصاد و آزادگان شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم گفت: آقای رییسی تاکید دارند که باید امروز فقط برای رفع مشکلات جامعه اقدام کنیم، اما نمی توان کاری به گذشته نداشت و گاهی لازم است گذشته را برای مردم بیان کرد و مقایسه ای میان این دولت و سایر دولت ها داشت.

حسینی گفت: این دولت به محض رو کار آمدن سفرهای استانی را در دستور کار قرار داد تا مشکلات تک تک استان ها را از نزدیک مشاهده و بررسی کند و هنوز یک سال نگذشته سفرهای استانی به پایان رسیده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: برخی به آقای رییسی می گویند در دفترش بنشیند، اما ایشان اعتقاد دارند که با یکجا نشستن کاری انجام نمی شود و تا مشکلات استان ها از نزدیک بررسی نشود نمی توان کار دقیقی برای رفع آنها انجام داد.

حسینی با اشاره به مصوبات بسیار در سفرهای استانی هیات دولت، گفت: این مصوبات یکی پس از دیگری در حال پیگیری و اجراست.

این مسئول با اشاره به مشکلات فراوانی که ریشه در گذشته دارد، گفت: تا پیش از این دولت، کسری بودجه، بدهی فراوان و تعطیلی فعالیت های عمرانی و رکورد بسیاری واحدهای صنعتی را شاهد بودیم و دولت سیزدهم با همه قدرت در تلاش است تا این تمام معضلات را رفع کند.

حسینی گفت: این دولت که برخی ها می گفتند زبان دنیا را بلد نیست با دنبال کردن سیاست "همسایگی" به دنبال فعال کردن و تقویت روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان است و در همین مدت کوتاه صادرات ما به کشورهایی مانند ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان و عراق حدود 40 تا 50 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر روسیه آماده سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در ایران است و اینها نشان می‌دهد که این دولت بهتر از همه زبان دنیا را فهمیده است.

این مسئول گفت: صادرات ما طی مدت فعالیت دولت سیزدهم به اروپا هم افزایش یافته، اما این معنی را نمی دهد که خودمان را محدود به چند کشور اروپایی کنیم و بعد هم سیاست التماسی داشته باشیم.


حسینی گفت: سیاست خارجی ما متوازن است و با تمام کشورهایی که محترمانه با ملت ایران برخورد کرده و حقوق ملت و کشور را رعایت کنند، حاضر به همکاری هستیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: با کشورهای مختلف روابط تجاری برقرار می‌کنیم، اما به دنبال خنثی سازی تحریم ها هم هستیم.

حسینی تاکید کرد: دولت سیزدهم کار سختی دارد، چرا که کارهای انجام نشده بسیار و تلنبار شده ای از دولت قبل به جا مانده که باید عملی شود. بطور مثال دولت قبل هشت سال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان فرصت داشت، اما این کار را تا دقیقه 90 به تاخیر انداخت تا بار مالی این طرح به دوش دولت سیزدهم بیفتد، اما دولت آقای رییسی این طرح را پذیرفت و آن را اجرایی کرد.

وی افزود: ساخت مسکن هم با جدیت توسط دولت در دستور کار قرار دارد در حالی که طی هشت سال دولت قبل باید سالانه صدها هزار مسکن ساخته می شد، اما متاسفانه کاری در این زمینه صورت نگرفت و بار تلنبار شده عدم ساخت مسکن به دوش دولت سیزدهم افتاده است.

حسینی گفت: مشکلات اقتصادی و تورم مشکل اصلی حال حاضر کشور است که دولت سیزدهم با جدیت به دنبال رفع آن است و با اجرای طرح رتبه بندی معلمان، افزایش حقوق 57 درصدی کارگران و 38 درصدی بازنشستگان و ... در صدد است قدری از این فشارها بر مردم کاسته شود.

وی افزود: همچنین تلاش برای برقراری روابط تجاری با کشورهای مختلف و تلاش برای خنثی سازی تحریم ها بخشی از تلاش دولت برای بهبود شرایط اقتصادی مردم است که با تمام قدرت آن را دنبال می کند.

"مرصاد" چهره زشت منافقین را بیش از پیش آشکار کرد/ سربازان جنگ امروز "اهالی رسانه" هستند

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد گفت: در این عملیات چهره زشت منافقین بیش از هر زمان دیگر برای ملت ایران آشکار شد.

وی افزود: منافقین زمانی اسم خود را "مجاهدین خلق" گذاشته و برای پیروزی انقلاب فعالیت کردند، اما پس از پیروزی انقلاب از جریان انقلاب فاصله گرفته و مقابل امام (ره) ایستادند و همدست شرورترین افراد تاریخ از جمله صدام شدند.

حسینی گفت: این انحراف از خط امام(ره) به ترور 17 هزار نفر هموطن منجر شد که از مسئولین رده بالای کشور تا پیر و جوان کوچه و خیابان را شامل می شود و همین کارها چهره منافقّ مجاهدین خلق را برای مردم ایران آشکار کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: منافقین در یکی از بزرگترین جنایات خود زمانی که فکر می کردند ایران با پذیرش قطعنامه در موضع ضعف قرار گرفته و مردم از نظام و انقلاب حمایت نمی کنند، حمله خود به ایران را با نام عملیات "فروغ جاویدان" آغاز کردند که مردم با مقاومت و پایداری خود این فروغ پوشالی را برای ابدیت خاموش کردند.

حسینی در ادامه با اشاره به روز خبرنگار، به اهمیت کار اهالی رسانه اشاره کرد و افزود: همین ماه محرم مصداق بارز اهمیت کار اهالی رسانه است، چرا که اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) واقعه کربلا را به درستی بیان نمی کردند، یزید و یزیدیان سعی بر این داشتند که جای ظالم و مظلوم را در این واقعه عوض کنندو افشاگری ها و بیان حقایق از سوی این دو بزرگوار بود که موجب شد واقعه کربلا پس از گذشته بیش از هزار سال همچنان زنده بماند.


معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: امروز هم در جنگ با دشمن هستیم و دشمن با تمام توان در تلاش است که جای مظلوم و ظالم را وارونه نشان دهد و این رسالت بزرگ برعهده اصحاب رسانه است که حقایق را برای مردم بیان کرده و واقعیت ها را به آنها نشان دهند.

حسینی گفت: سرباز جنگ نرم، جنگ تبلیغاتی و جنگ رسانه ای امروز اهالی رسانه هستند و همه باید در مسیر بیان حقایق به جامعه تلاش کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین