کد خبر: ۳۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه دولت قبل اعتقاد به نظارت‌های پسینی و حداقلی در حوزه کتاب و فیلم و در مجموعه هنر داشت و می‌گفت نباید در حوزه فرهنگ دخالت کنیم گفت: رئیس دولت می‌گفت نباید مردم را به زور به بهشت ببریم در حالیکه در نظام اسلامی موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم.
ناطقان: محمدمهدی اسماعیلی امشب با حضور در برنامه «جهان آرا» شبکه افق سیما اظهار کرد: دولت قبل اعتقاد به نظارت‌های پسینی و حداقلی در حوزه کتاب و فیلم و در مجموعه هنر داشت و می‌گفت نباید در حوزه فرهنگ دخالت کنیم؛ رئیس دولت می‌گفت نباید مردم را به زور به بهشت ببریم در حالیکه در نظام اسلامی موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در حوزه مجوز‌های آثار نمایشی و کتاب، کاری کرده بودند که در دولت سیزدهم، با انبوهی از مجوز‌هایی روبرو بودیم که کار را دشوار کرده بود؛ مثلا مجوز اکران یک فیلم سینمایی را داده بودند و نوشته بودند اصلاحات انجام شود.

انتخاب شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی به عنوان مدیرکل

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این دولت و در هر استان، شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی، به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد انتخاب شده که تحولی جدی محسوب می‌شود. برنامه تحولی ۱۲۰ اقدامی وزارت ارشاد را همان ابتدا منتشر کردم که هر یک بازه زمانی دارند.

وی ادامه داد: حتی یک مورد بدون رزومه و سابقه کاری مرتبط، به عنوان مدیرکل ارشاد استان‌ها انتخاب نشده هر چند شاید الزاما در وزارت ارشاد نبوده باشند.  

موضوع کاغذ بحرانی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روزی که وزارت ارشاد را تحویل گرفتم، مسئله کاغذ بحرانی بود و تنها ۱۰ درصد تولید داخل داشتیم و حذف ارز ترجیحی هم سبب شده بود امکان تامین ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نباشد.

وی اظهار داشت: طی ۸ ماهی که این فرآیند طول کشید، شخص رئیس جمهور و معاون اول تلاش کردند و ۴۰ میلیون دلار در آخرین روز تامین و واریز شد و هم اکنون در حال وارد کردن محموله‌های جدید هستیم. برنامه بلندمدت، خودکفایی در تولید کاغذ است در حالیکه تاکنون اراده‌ای برای این کار نبود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که می‌گویند وزیر ارشاد در مقابل برخی جریان‌ها و سلبریتی‌ها منفعل شده است؛ آیا درست است؟ نیز گفت: می‌خواستند با یک جریان رسانه‌ای، سیستم مدیریتی دولت سیزدهم را دچار انفعال کنند، ولی آیا این انفعال در انتصاب مدیران خود را نشان داد؟

جلوی هجمه‌ها ایستادیم

وی با بیان اینکه «گزارشی که درباره نقش زنان در سینما اعلام کردم، در دولت دوازدهم تهیه شده بود»، تاکید کرد: قانون می‌گوید هیچ فیلمی بدون اکران در داخل، اجازه حضور در جشنواره‌های خارجی را ندارد، هجمه وسیعی علیه این حرف به راه انداختند، ولی جلوی آن ایستادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شبکه نمایش خانگی، افزود: این حوزه را یک فرصت کار دانش‌بنیان در حوزه فیلم و سینما می‌دانم، ولی باید وضعیت موجود را اصلاح کنیم. به نظر من باید معیار‌های واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی باشد نه اینکه یک نوع حجاب را در تلویزیون ببینیم، ولی در سینما جور دیگری باشد؛ تدوین اصلاحیه آیین‌نامه نمایش به اتمام رسیده و در مسیر ابلاغ نهایی است.

وی در خصوص شرایط اهالی رسانه هم خاطرنشان کرد: ۹ ماه کار کارشناسی روی لایحه جامع روزنامه‌نگاری انجام شده و در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در صحن دولت است؛ خروجی آن، تشکیل نظام حقوقی مشخص برای روزنامه‌نگاری و برخورداری از همه مزایای یک شغل ثابت برای اهالی رسانه است.

مالیات سلبریتی‌ها نباید در لایحه بودجه مورد بحث فرار گیرد

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «قرار است مالیات سبلریتی‌هایی که بعضی‌هایشان علقه‌ای هم به نظام و کشور ندارند و دو تابعیتی به شمار می‌رود به کجا برسد؟» اظهار کرد: نظام مالیاتی باید عادلانه و بدون تبعیض باشد؛ مالیات سلبریتی‌ها باید در قانون مالیات‌های مستقیم مورد بحث قرار بگیرد نه در لایحه بودجه!

وی به نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: در اصل نظارت بر تولیدات تصویری، مخالفتی با صدا و سیما نداریم، ولی در نهاد نظارت‌کننده اختلاف نظر‌هایی داریم. ۹۰ درصد مباحث در جلسات مشترک با صدا و سیما حل شده و بقیه موارد هم به زودی حل خواهد شد.




منبع: شهرآرا نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین