کد خبر: ۳۲۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
در زیر دستور پخت متبل را برایتان قرار دادهایم. شاید بپرسید متبل چیست؟ متبل یک پیش غذای لبنانی میباشد که هسته اصلی آن بادمجان میباشد و شما میتوانید با استفاده از کشک طعم فوق العاده ای به این پیش غذای عربی بدهید. امیدوارم که این پیش غذا را برای مهمانی هایتان و یا بعنوان یک شام سبک برای خود تهیه کنید.
ناطقان: در زیر دستور پخت متبل را برایتان قرار دادهایم. شاید بپرسید متبل چیست؟ متبل یک پیش غذای لبنانی میباشد که هسته اصلی آن بادمجان میباشد و شما میتوانید با استفاده از کشک طعم فوق العاده ای به این پیش غذای عربی بدهید. امیدوارم که این پیش غذا را برای مهمانی هایتان و یا بعنوان یک شام سبک برای خود تهیه کنید.

مواد لازم برای مطبل ( متبل ) لبنانی:

بادمجان=۴ عدد متوسط
جعفری ریز شده=۲/۱ لیوان
پیازچه ریز شده=۲/۱ لیوان
کشک=۱ لیوان
مایونز=۱ قاشق غذاخوری
ارده=۱ قاشق غذاخوری
نمک=۱ قاشق مرباخوری
آبلیمو=۲ قاشق غذاخوری
سیر کوبیده شده=۲ عدد
روغن زیتون=۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

بادمجان ها را شسته در سینی فر گذاشته سپس سینی را به مدت ۱ ساعت با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا بادمجان ها خوب بپزند و مغز آن نرم شود بادمجان ها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس پوست آنها را جدا کرده در مخلوط کن ریخته و بقیه مواد را به آن اضافه کنید و با مخلوط کنید خوب مخلوط کنید. مطبل ( متبل ) را در ظرفی ریخته روی آن را روغن زیتون بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید. روی مطبل ( متبل ) را با چند برگ نعنای تازه تزئین کنید.

نکته: این پیش غذا باید به صورت سرد مصرف شود.


منبع: روزنه آنلاین
برچسب ها: طرز تهیه ، متبل ، لبنانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین