کد خبر: ۳۲۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید برای روزنامه آلمانی"بیلد"، میزان محبوبیت اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان با ثبت یک رکورد جدید در کاهش، به ۲۵ درصد تنزل یافته است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی جدیدی که انستیتوی آلمانی "پاسخهای اجتماعی جدید" انجام داد نشان داد، عملکرد اولاف شولتس در مقام صدر اعظم آلمان حال حاضر تنها توسط ۲۵ درصد از شهروندان حمایت می شود، در حالی که ۶۲ درصد از شهروندان آلمانی از عملکرد او به عنوان صدراعظم کشورشان ناراضی هستند.

نشریه بیلد نوشت، از زمان روی کار آمدن شولتس به عنوان صدر اعظم آلمان  در دسامبر ۲۰۲۱، محبوبیت او و حزبش یعنی حزب سوسیال دموکرات (SPD) رو به تنزل بوده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اگر همین الان در آلمان انتخاباتی مستقیم برای پست صدراعظم دولت فدرال این کشور برگزار شود، شولتس با کسب ۱۸ درصد رای در جایگاه سوم قرار می گیرد. در مجموع ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان به رابرت هابک، وزیر اقتصاد و آب و هوای آلمان از حزب سبز رای داده و او در جایگاه اول قرار گرفت. پس از او نیز فردریش مرتس از حزب اتحاد دموکرات مسیحی (CDU) با  ۱۹ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفت.

محبوبیت دولت ائتلافی فعلی آلمان مشهور به دولت "چراغ راهنمایی" متشکل از سه حزب،  نیز در جا زده است، به طوری که تنها ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان از آن حمایت کردند و ۶۵ درصد با عملکرد آن مخالفت کردند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان پس از پیشتازی در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ این کشور حالا در ماه اوت از رتبه اول به سوم تنزل یافته و تنها ۱۹ درصد از پاسخ دهندگان از آن حمایت کردند  حزب اتحاد دموکرات مسیحی در این نظرسنجی با کسب ۲۸ درصد رای در جایگاه اول  و حزب سبزها با کسب ۲۱ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفتند.

این نظرسنجی از ۱۵ تا ۱۹ اوت با پرسش از ۱۴۲۷ پاسخ دهنده با ضریب خطای حدود ۲.۸ درصد انجام شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین