کد خبر: ۳۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
تهیه کوفته در خانه کار بسیار آسانی است و شما می‌توانید طعم و مزه‌های مختلف آن را پیدا و در لیست غذایی خود بگنجانید.
ناطقان: کوفته قبرسی یکی از انواع کوفته‌ها است که می‌تواند تنوع بیشتری به سفره‌های خانه شما بدهد. می‌توانید کوفته قبرسی را داخل نان باگت قرار دهید و با سس دلخواه سرو یا با گوجه سرخ شده و برنج زعفرانی آن را میل کنید که هر دو روش مزه بسیار خوبی دارد. کوفته قبرسی با ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگ است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.
مواد لازم برای تهیه کوفته قبرسی

    سیب‌زمینی ۱ عدد بزرگ
    گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم
    پیاز ۱ عدد
    تخم‌مرغ ۱ عدد
    پودر سوخاری ۴ قاشق غذاخوری
    نعنا خشک ۱ قاشق چای‌خوری
    فلفل سیاه ۱ قاشق چای‌خوری
    دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
    نمک ۱ قاشق چای‌خوری

کوفته قبرسی
طرز تهیه کوفته قبرسی
مرحله اول

ابتدا سیب‌زمینی را رنده ریز بزنید و داخل دست یا آبکش بریزید و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید و آب آن را هم بگیرید. گرفتن آب پیاز و سیب‌زمینی مانع وا رفتن کوفته در حال پخت می‌شود و حتما این کار را انجام دهید.
مرحله دوم

در ادامه باید گوشت را به همراه سیب‌زمینی و پیاز آب گرفته و تخم‌مرغ و ادویه‌ها و نعنای خشک داخل یک کاسه بریزید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا یکدست شود و مزه‌ها به خورد هم بروند. روی کاسه را نایلون بکشید و ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.
مرحله سوم

بعد از ۱ ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید. اگر آب انداخته بود بهتر است کمی مواد را ورز دهید و مجدد آرد سوخاری اضافه نمایید. با دستکش یا دست‌های مرطوب از مواد کوفته بردارید و شبیه به دوک به آن حالت دهید.
دستور تهیه کوفته قبرسی
مرحله چهارم

داخل یک تابه کمی روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد کوفته‌ها را داخل روغن داغ با حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی شود. سپس از تابه خارج و چند عدد گوجه را حلقه و داخل تابه سرخ کنید و نمک بزنید. کوفته‌ها را به همراه برنج و گوجه سرخ‌شده و سیب‌زمینی سرو کنید.
نکات کلیدی در تهیه کوفته قبرسی

    از نعنا خشک استفاده کنید زیرا عطر و مزه بهتری دارد.
    می‌توانید این کوفته را به همراه ترکیب مایونز و ماست و آب لیموترش سرو کنید.
    به دلخواه می‌توانید کمی پودر سیر و پاپریکا نیز به مواد کوفته اضافه نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین