کد خبر: ۳۲۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
مشاور رئیس‌ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، هر گونه ارتباط کی‌یف با ماجرای قتل دختر فیلسوف مشهور روسیه را رد کرد.
ناطقان: به نقل از وِست‌آبزروِر، «میخائیل پودولیاک»، مشاور رئیسِ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شد که اوکراین هیچ ارتباطی با قتل دختر فیلسوف مشهور روسیه ندارد.

این مقام اوکراینی دراین‌باره مدعی شد: من تأکید می‌کنم که اوکراین هیچ ربطی با این حادثه ندارد. به نظرم قتل داریا دوگین، نشان‌دهنده درگیری و جنگ بین جریان‌ها و گروه‌های مختلف در دولت روسیه است.

به گفته پودولیاک، مقامات روسیه از مرگ دوگین استفاده خواهند کرد تا «فشار اطلاعاتی و ایدئولوژیکی» در جامعه را افزایش دهند.

بنا بر گزارش‌ها، داریا دوگین، شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در حومه مسکو منفجر و تکه‌تکه شد؛ حادثه‌ای که به نظر می‌رسد طرحی برای ترور پدرش بود.

الکساندر دوگین یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است و اغلب به او «مغر رهبر روسیه» و یا «راسپوتین Rasputin پوتین» گفته می‌شود.

«کمیته تحقیقات روسیه» درباره حادثه مرگ داریا دوگین اعلام کرد اطلاعات و داده‌های اولیه نشان می‌دهد حادثه انفجار ماشین داریا عمدی و ازپیش‌برنامه‌ریزی‌شده بوده است. یک وسیله انفجاری در زیر صندلی راننده جای‌گذاری شده بود. ماشین با حداکثر سرعت در حومه مسکو در حال حرکت بوده که در ساعت ۲۱ (به وقت محلی) شامگاه شنبه منفجر می‌شود.
منبع: مهر
برچسب ها: قتل ، درایا ، اوکراین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین