کد خبر: ۳۲۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
سفیر فلسطین در ترکیه اعلام کرد، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) بنا به درخواست رئیس جمهوری ترکیه، عازم آنکارا می‌شود.
ناطقان: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط، فائد مصطفی، سفیر فلسطین در ترکیه اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز راهی آنکارا می‌شود و این سفر سه روز به طول می‌انجامد.

وی در ادامه افزود، این سفر بنا به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه انجام می‌شود.

سفیر فلسطین در ترکیه همچنین تصریح کرد، قرار است محمود عباس و اردوغان در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن و همچنین تحولات مسأله فلسطین و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در همین راستا، منابعی اعلام کردند، تُرک‌ها به دنبال این هستند که به محمود عباس این اطمینان را دهند که از سرگیری روابط با اسرائیل به ضرر حمایت آنکارا از فلسطینیان نخواهد بود.

منابع همچنین اعلام کردند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جمهوری ترکیه همچنین، حمایت آنکارا از تلاش فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این سفر  محمود عباس به ترکیه درحالی انجام می‌شود که اخیرا آنکارا و رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را به صورت کامل احیا کرده و سفرایی را پس از چهار سال منصوب کنند.

ترکیه از حدود ۱۵ سال قبل به دلیل تنش‌ها و اختلاف‌نظرها با رژیم صهیونیستی بر سر شروط امنیتی پیچیده این رژیم درباره امنیت پروازهای اسرائیل از ترکیه به مقصد تل‌آویو، ورود هواپیماهای اسرائیلی به فرودگاه‌هایش را ممنوع کرده بود. در مارس ۲۰۰۷ شرکت هواپیمایی "ال‌عال" رژیم صهیونیستی سه پرواز هفتگی خود به استانبول را متوقف کرد.

تل‌آویو و آنکارا در چند ماه گذشته برای بهبود روابط خود در تلاش هستند که نقطه اوج این تلاش‌ها سفر رسمی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و دیدارش با رئیس جمهور ترکیه بود.

سه ماه بعد نیز یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ترکیه رفت و او در ماه ژوئیه برای نخستین بار با اردوغان گفت‌وگو کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: عباس ، ترکیه ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین