کد خبر: ۳۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وضعیت تالاب‌ها در شرایط حساس، خطرناک و شکننده‌ای است. برای کاهش آلودگی سواحل و دریاها نیز نیاز به همکاری کشورهای دریای خزر حاشیه خزر، خلیج فارس و دریای عمان است.
ناطقان: مجتبی ذوالجودی در نشست خبری که امروز(۳۱ مردادماه) به مناسبت هفته دولت در اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد، درباره برنامه‌ها و اقدامات معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی دو سال خشکسالی مداوم و کمبود بارش‌ها در کشور در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه محیط زیست مشکلاتی داریم. در محیط‌های حساس آبی این آسیب بیشتر خود را نشان داده و آثار اجتماعی بیشتری داشته است.

وی افزود: وضعیت تالاب‌ها در شرایط حساس، خطرناک و شکننده‌ای است.  برای کاهش آلودگی سواحل و دریاها نیاز به همکاری کشورهای دریای خزر حاشیه خزر، خلیج فارس و دریای عمان است.

ذوالجودی خاطرنشان کرد: خشکسالی در سال‌های اخیر و سیاست‌های آبی برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه در شمال غرب، افغانستان در جنوب شرق افغانستان و به‌طور کلی کشورهای دریایی شمال و جنوب نگرانی را بیشتر کرده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در سواحل جنوب مانند خلیج فارس برخی اقدامات موجب آلودگی نفتی ناشی از خطوط انتقال، نفتکش‌ها، فاضلاب و آب توازن شده است.

ذوالجودی درباره کنوانسیون تهران در شمال کشور گفت: این کنوانسیون و پروتکل‌هایش بین پنج کشور حاشیه خزر به مدت هفت سال مسکوت مانده بود اما با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست از حالت رکود خارج شد و به‌زودی همکاری‌هایی صورت می‌گیرد.
تقویت دیپلماسی محیط زیستی

وی افزود: برنامه‌های دیپلماسی کشور تقویت شده و محیط زیست با دنبال کردن این دیپلماسی‌ها گردو غبار منطقه را به خوبی کنترل کرده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت تالاب‌ها در هر کشوری توضیح داد: اگر در هر کشوری وضعیت تالاب‌ها بحرانی نشده باشد یعنی مدیریت منابع آب خوبی داشته‌اند. منشا گرد و غبار شدن تالاب‌ها ناشی از مدیریت نادرست است و باید اقدامات اساسی صورت بگیرد. خشکسالی نباید تالاب‌ها را به این وضعیت دچار کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین