کد خبر: ۳۲۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: به دنبال وقوع آتش‌سوزی یک خانه در شیراز،کارشناسان سازمان آتش نشانی علت وقوع حادثه را انفجار پاور بانک در حال شارژ هنگام نبودن ساکنان در منزل اعلام کردند.
ناطقان: محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره به خبرنگاران گفت: این حادثه ساعت ۲۲ و ۳۲ دقیقه شب گذشته ۳۰ مرداد ماه به مرکز ۱۲۵ اعلام و بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه ۸ با تجهیزات مورد نیاز، به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: براساس اعلام کارشناسان آتش‌نشانی اعزامی به محل، این حادثه در زمانی که ساکنان در منزل نبودند و به دلیل بروز انفجار در پاور بانک در حال شارژ، رخ داده و منجر به آتش سوزی شده بود.

قانع اضافه کرد: با توجه به واقع شدن محل حادثه در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی سه طبقه، هنگام حضور آتش‌نشانان،آتش در حال گسترش و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت: آتش‌نشانان با حضور در محل بی‌درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن سازی کامل، به دلیل نبودن ساکنین از طریق پنجره وارد منزل مسکونی شدند و با به کارگیری لوله‌های آبدهی عملیات مهار زبانه‌های سرکش آتش را آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیبی وارد نشد و آتش‌نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملا خاموش کردند.

او به شهروندان توصیه کرد که هیچگاه گوشی موبایل و پاور بانک را در حالت شارژ در زمان نبودن در منزل یا محیط کار رها نکنند و قبل از شارژ کامل از برق کشیده و در زمان شارژ روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه‌ای قرار دهند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین