کد خبر: ۳۲۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
قطعا کشور ما یکی از برترین کشورها به لحاظ داشتن نقاط توریستی متفاوت است و هر کدام از جاذبه‌های آن زیباترین خاطرات را در ذهن شما باقی می‌گذارند.
ناطقان: ایران غرق در تاریخ، فرهنگ و طبیعت است. کشور ما انبوهی از جاذبه‌ها و چیزهایی است که باید به آن سفر کرد و همه را از نزدیک دید. شاید تشخیص این که کدام مکان‌ها باید اولویت شما باشد سخت به نظر برسد، اما در اینجا لیستی از ۹ جاذبه دیدنی در ایران وجود دارد که نمی‌توانید دیدن آن را از دست بدهید.
قلعه بابک

با کمی ورزش و بدون هیچ ترسی می‌توانید به قلعه بابک برسید. این ارگ زمانی سنگر یکی از رهبران خرمی بود که با خلافت عباسی جنگید. کسانی که مبتلا به آکروفوبیا هستند ممکن است تنها از دور آن را تحسین کنند.
قلعه بابک
تالاب انزلی

با قایق سواری در تالاب بندر انزلی می‌توانید شاهد خانه‌های ساخته شده بر روی رکاب، گونه‌های مختلف پرندگان و البته نیلوفرهای آبی باشید که برای شکوفا شدن از آن‌ها بیرون می‌آیند.
تالاب انزلی
جاده چالوس

آیا به شمال سفر می‌کنید؟ پس حتما از جاده معروف چالوس استفاده کنید. جاده‌های شیب‌دار در دامنه کوه، تونل‌های حک شده در سنگ‌های جامد، چشمه‌های طبیعی و توده‌های آبی، این مسیر را به یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای ایران تبدیل کرده است.
جاده چالوس
پل‌های اصفهان

چه سی و سه پل، چه خواجو یا یکی از ۹ پل دیگر، یک قدم زدن عاشقانه در امتداد معماری شگفت‌انگیز پل‌های اصفهان و روی زاینده رود ضروری است. اشعار فارسی که اغلب در این مکان‌ها خوانده می‌شود، در میان اتاق‌های طاق‌دار طنین می‌اندازد و شبیه هزارویکشب شب شهرزاد خواهد بود.
جاذبه های دیدنی در ایران
برج‌های کبوتر

در حالی که مردم معمولا کبوتر را به عنوان یک مزاحم می‌پندارند، اما در حدود پنج قرن پیش در ایران بسیار ارزشمند بودند. این برج‌ها به‌عنوان کبوترخانه ساخته شده‌اند که در هرکدام ۱۴۰۰۰ کبوتر نگهداری می‌شود و فضولات را می‌توان جمع‌آوری و به عنوان کود از آن استفاده کرد.
برج کبوتر
قلعه رودخان

این مجموعه نظامی ابتدا در زمان ساسانیان بر روی دو کوه ساخته و چند قرن بعد بازسازی شد. قلعه رودخان به قلعه هزار پله معروف است، زیرا برای رسیدن به قله باید از همین تعداد بالا بروید، قلعه رودخان ارزش تلاش برای دیدن را دارد.
قلعه رودخان
غار کتله خور

گفته می‌شود که قدمت غار کتله خور که کمتر از یک قرن پیش کشف شد به دوره ژوراسیک بازمی‌گردد. این غار خارج از زنجان قرار دارد و با وجود اینکه کمتر از غار علی‌صدر بازدید می‌شود، امکان دارد که این دو به هم مرتبط باشند.
جاذبه دیدنی در ایران
جزیره هرمز

هرمز، یکی از ۹ جاذبه دیدنی در ایران به شمار می‌رود که حتما باید به آن سفر کنید. سایه‌های قرمز، زرد و نارنجی موجود در منطقه، تضاد زیبایی با آب آبی خلیج فارس دارد. رویایی برای علاقه‌مندان به زمین شناسی و طبیعت؛ این جزیره همچنین خانه آهو و سایر جانوران است. برای دیدن جاذبه‌های دیدنی جهان، شگفت‌انگیزترین هتل های مکعبی جهان را بخوانید.
هرمز
بیستون و طاق بستان

بیستون و طاق بستان دو مکان تاریخی هستند که در نزدیکی یکدیگر در استان کرمانشاه قرار دارند. نقش برجسته‌های صخره‌ای و مجسمه هرکول بقایای شگفت‌انگیز بیستون هستند. نقش برجسته‌های صخره‌ای نیز در زیر طاق‌نمای طاق بستان وجود دارد که برجسته‌ترین تصویر آن، آخرین پادشاه امپراتوری ساسانی را با اهورا مزدا (آفریننده در آیین زرتشتی) و آناهیتا (یک رژیم زرتشتی) نشان می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین