کد خبر: ۳۲۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
می‌دانید که طولانی ترین خیابان جهان در کدام کشور قرار دارد اما به‌نظرتان زیباترین خیابان جهان هم هست؟ شاید هم خیابان ولیعصر زیبا و سرسبز خودمان را ترجیح می‌دهید.
ناطقان: تابه‌حال فکر کرده‌اید طولانی ترین خیابان جهان در کدام کشور قرار دارد؟ خیلی از ما خیابان ولی‌عصر را طولانی ترین خیابان جهان می‌دانیم، اما خیابان‌هایی طولانی‌تر هم وجود دارند. کدام خیابان‌ها؟ به‌نظرتان خیابان ولی‌عصر هم یکی از این خیابان‌هاست؟
خیابان یانگ؛ طولانی ترین خیابان جهان در تورنتو

این خیابان ۵۲ کیلومتری در کانادا قرار دارد و نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده. البته این خیابان فرصت‌هایی را برای سفر و گردشگری در اختیار افراد قرار می‌دهد که جذابش می‌کند. دریاچه اونتاریو و منطقه مرزی ایالت مینه‌سوتای آمریکا ۲ نمونه از این جاذبه‌های گردشگری هستند.
طولانی ترین خیابان جهان
خیابان غربی در شیکاگو

۳۷ کیلومتر طول آن‌قدر زیاد هست که خیابان غربی دست‌کمی از طولانی ترین خیابان جهان نداشته باشد. شیکاگو از این چیزهای خاص زیاد دارد، مثلا یکی از عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا و بعضی از آثار معماران معروف جهان مانند جین گنگ هم در آن به چشم می‌خورند.
خیابان ریوادیا در بوئنوس‌آیرس

اگر دنبال پهن‌ترین خیابان جهان باشیم، پاسخ خیابان «۹ جولای» آرژانتین است. البته سومین خیابان طولانی جهان هم در این کشور قرار دارد که به‌افتخار برناردینو ریوادیا، نخستین رئیس‌جمهور آرژانتین، نام‌گذاری شده است.
آرژانتین
بلوار سان‌سِت در لس‌آنجلس

این شاه‌راه ۳۵کیلومتری مهم‌ترین خیابان لس‌آنجلس محسوب می‌شود. امروزه بهترین رستوران‌ها، کافه‌های استندآپ‌کمدی و مجلل‌ترین مغازه‌ها برای خرید لباس در این خیابان قرار گرفته‌اند.
سان ست
خیابان بِرادوِی در نیویورک

پنجمین خیابان بلند جهان به‌طول ۳۳ کیلومتر در نیویورک قرار دارد، شهری که تعدادی از زیباترین برج‌های جهان را در خود جای داده است. در این خیابان تعدادی از معروف‌ترین سالن‌های تئاتر جهان قرار دارد.
برادوی
خیابان راسکیلدیوج در کپنهاگ

این خیابان در پایتخت دانمارک قرار دارد. خیابان راسکیلدیوج طولانی ترین خیابان جهان نیست، اما لقب طولانی‌ترین خیابان اروپا را از آن خود کرده است.
راسکلدویج
خیابان اینسورخِنِتس در مکزیکوسیتی

این خیابان که ۲۸٫۸ کیلومتر طول دارد، از دو پل بسیار زیبای گوآدالوپه (Guadalupe) و تلالپان (Tlalpan) می‌گذرد که از جاهای دیدنی مکزیک به شمار می‌روند. برای دیدن جاذبه‌های متفاوت جهان، شگفت‌انگیزترین هتل‌های مکعبی جهان را ببینید.
طولانی ترین خیابان جهان
خیابان ولیعصر در تهران

بالاخره نوبت رسید به خیابان ولیعصر ایران عزیزمان که با ۱۸ کیلومتر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است. کسانی که اهل تهران‌گردی هستند خوب می‌دانند بسیاری از جاهای دیدنی تهران در طول این خیابان چنارپوش زیبا قرار گرفته‌اند. همچنین برای رفتن به بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌های معروف تهران باید به این خیابان سر بزنیم.
ولیعصر
خیابان اوللویی در بوداپست

این خیابان شاه‌راه اصلی پایتخت مجارستان است که ۱۵٫۶ کیلومتر طول دارد. در امتدادش باغ‌های دلربا و دیدنی‌هایی مثل موزه هنرهای کاربردی قرار گرفته‌اند که می‌توان برای دیدن هنر و صنایع دستی این کشور به آن سر زد.
بلندترین خیابان جهان
خیابان پنجم در نیویورک

این خیابان معروف و ۱۴کیلومتری که در منهتن قرار دارد صحنه فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌ها بوده است و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مشهور جهان در آن قرار دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین