کد خبر: ۳۲۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
مقامات افغانستان اعلام کردند: تاکنون دستکم ۹۵ تن در حادثه وقوع سیلاب در این کشور کشته شده‌اند.
ناطقان: مقامات افغانستان امروز (سه شنبه) اعلام کردند: وقوع سیلاب به کشته شدن دستکم ۹۵ تن، مصدومیت صدها نفر دیگر و به زیر آب رفتن هزاران خانه منجر شده است.

بنابر اعلام مقامات محلی، طی ۱۰ روز گذشته ده‌ها مورد مرگ ناشی از وقوع سیل در ۱۰ ولایت گزارش شده است. شرایط نامناسب آب و هوایی در این کشور همزمان با وقوع سیلاب مهیب در پاکستان رخ داده است. گفته شده از اواسط ماه ژوئن ۸۲۰ تن بر اثر وقوع سیلاب کشته شده و نزدیک به ۳۲۰ هزار خانه تخریب شده یا خسارت دیده‌اند. همچنین به سازه ۱۲۹ پل خسارت وارد شده است.

معاون وزیر مدیریت بلایای افغانستان گفت: کمک‌های غذایی به مناطق درگیر با سیل ارسال شده و سازمان‌های امدادی وعده داده‌اند که کمک‌های فوری به کشور ارسال می کنند اما ممکن است کافی نباشد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، اخیرا افغانستان شاهد وقوع مجموعه‌ای از حوادث طبیعی و جوی از جمله زلزله‌ ماه ژوئن بوده که بیش از ۱۰۰۰ کشته برجا گذاشت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مرگ ، سیل ، افغانستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین