کد خبر: ۳۲۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
آرنوت پاولز رئیس هیات اتحادیه اروپا در کابل، از اخراج خود از افغانستان (توسط حکومت سرپرست طالبان) خبر داد.
ناطقان: آرنوت پاولز امروز سه‌شنبه در حساب تویتری خود نوشت، به زودی به ماموریت خود در افغانستان پایان می‌دهد و سه‌شنبه کابل را ترک خواهد کرد.

او بدون ارائه جزئیات بیشتر در توییترش افزود: " شما می‌توانید یک دیپلمات را از افغانستان اخراج کنید؛ اما نمی‌توانید افغانستان را عاری از دیپلمات کنید. "

وی  ادامه داد: به زودی رافائل لایدیک به عنوان رئیس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان جایگزین او خواهد شد.

این در حالی است که آرنوت پاولز به تازگی در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون « طلوع نیوز » گفته بود، بازگشایی مدارس دخترانه مهم‌ترین خواست اتحادیه اروپا در افغانستان است.

به گفته او، در گام دوم اجازه دادن به زنان برای بازگشت به کار و در درجه سوم مسائلی از قبیل حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها برای اتحادیه اروپا مهم است.

او همچنین از شکل گیری یک سیستم سیاسی موثر و همه‌شمول در افغانستان به عنوان یکی از اولویت‌های اتحادیه اروپا در این کشور نام برده است.

آرنوت پاولز تاکید کرد که خواست‌های جامعه جهانی برای ایجاد حکومت همه‌شمول و دادن حق کار و آموزش به زنان به معنای دخالت در مسایل داخلی افغانستان نیست.

مسئولان حکومت طالبان تاکنون در این مورد اظهارنظری نکردند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین