کد خبر: ۳۲۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
سخنگوی دولت:
علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه سیاست جدی دولت اولویت دهی به حل مسئله و معضل آب در کشور است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در کشور، خشکسالی و کمبود آب بوده، لذا دولت در برنامه تحولی که ۳۷ موضوع دارد، یک مورد را به موضوع آب اختصاص داده است.
ناطقان: علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه سوم شهریور در آیین افتتاح لوله گذاری آبیاری تیپ روستای ورچه در شهرستان خمین اظهار کرد: امروز حامل سلام و درود و دعای ریاست جمهوری برای مردم استان مرکزی و خمین هستیم. تقدیم هزار شهید از شهرستان خمین، علیرغم جمعیت کم این شهرستان، نتیجه رزق و نان حلالی است که با تلاش کشاورزان به خانه های مردم این شهر رفته و نتیجه تربیت کشاورزان و مردم مومن و متعهد این منطقه است‌.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سیاست جدی دولت اولویت دهی به حل مسئله و معضل آب در کشور است تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در کشور خشکسالی و کمبود آب است، لذا دولت در برنامه تحولی که ۳۷ موضوع دارد، یک مورد را به موضوع آب اختصاص داده است که در سند تحول دولت قید و به صورت عمومی منتشر شده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: در همین جهت برای نخستین بار در تاریخ کشور در لایحه بودجه ای که دولت تحویل مجلس کرده، یک تبصره به موضوع اب اختصاص دارد که طرح های متعددی از جمله طرح انتقال آب دریا با استفاده از ۵ خط از جنوب، تامین منابع آب متعدد و اصلاح الگوی کشت و اصلاح نظام های آبیاری به جهت صرفه جویی در مصرف و... در این مسیر اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی کشت و مدیریت مصرف باید بتوان اقدامی انجام داد که کشاورزی استمرار داشته باشد و آب لازم برای کشاورزی قابل تامین و تهیه باشد.

بهادری جهرمی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم با دولت در این مسیر گفت: مردم باید خود میدان دار شوند تا این مشکل و سایر مشکلات کشور حل شود.

وی در خصوص موضوع برق نیز بیان کرد: امسال مشکل قطعی برق با همراهی دولت و مردم در اوج مصرف برق حل شد این درحالیست که سال گذشته در تابستان قطعی های گسترده برق در حوزه های مختلف وجود داشت، اما امسال با مدیریت در صنعت و کشاورزی و ادارات و... قطعی برق خانگی به وجود نیامد و امیدواریم همین مسیر در حوزه آب نیز پیش رود و چرخ کشاورزی بچرخد و ایران به یکی از قطب های کشاورزی منطقه تبدیل و بهر وری منابع آبی در حد ممکن انجام شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اضافه کرد: طی یکسال گذشته بیماری کرونا نیز با همکاری مردم دیریت شد. با گذر از بحران ها و مشکلات اقتصادی چندین ساله باید امیدوار به آینده روشن باشیم تا بتوانیم به قله های اقتصادی نزدیک تر شویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین