کد خبر: ۳۲۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در راستای شفاف سازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد میزان کدورت آب زاینده رود در هنگام بازگشایی برای توزیع آب کشاورزی طبیعی است.
ناطقان: در پی مطالب منتشر شده در خصوص بازشدن دریچه‌های رسوبگیر سد زاینده رود و گل آلود شدن آب رودخانه، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: با توجه به مطالب منتشر شده در فضای رسانه‌ای در خصوص گل آلود شدن رودخانه و مشکلات به وجود آمده برای تأمین آب شرب، بر اساس برنامه منابع و مصارف سالانه حوضه زاینده رود ابلاغی از وزارت نیرو، دبی خروجی سد زاینده رود جهت آبیاری باغات غرب استان اصفهان بامداد اول شهریور ماه افزایش یافت.

در این بازگشایی طی اندازه گیری های به عمل آمده، میزان کدورت آب در سد تنظیمی زاینده رود (محل ورودی آبرسانی به سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ) از 65 NTU فراتر نرفت. با توجه به وقوع سیلاب‌های قبلی در رودخانه زاینده رود، به دلیل افزایش تراز آب در رودخانه حجم گل و لای تجمیع یافته در بستر و حاشیه رودخانه ناشی از سیلاب‌های قبلی منجر به افزایش کدورت در طول رودخانه نسبت به دوره‌های قبلی شد.

قابل ذکر است زاینده رود در بازه موردنظر تأمین کننده آب تصفیه‌خانه بابا شیخعلی، تصفیه خانه کاشان، سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ، تصفیه خانه آب یزد نیز هست که در آبرسانی به تأسیسات فوق خوشبختانه هیچ اختلالی ایجاد نشد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین