کد خبر: ۳۲۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
استاندار همدان با اشاره به تلاش شبانه روزی مسئولان برای حل مشکل آب آشامیدنی، از حل شدن بخشی از مشکل کم آبی شهر همدان تا ۲۰ شهریور امسال خبر داد.
ناطقان: «علیرضا قاسمی فرزاد» روز جمعه در تشریح آخرین وضعیت آبرسانی به همدان به خبرنگاران گفت: از اواخر اردیبهشت سالجاری تاکنون تلاش کردیم تا فاز نخست طرح آبرسانی به شهر همدان به میزان ۶۰۰ لیتر در ثانیه اجرایی شود.

وی اضافه کرد: تا بیستم شهریور سالجاری انتقال ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی به شهر همدان نهایی می شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: پیش از تلاش برای انتقال آب آشامیدنی به شهر همدان لوله گذاری برای تعادل بخشی به طرح آبرسانی آغاز شد و به طور حتم کاهش میزان ساعات قطعی آب را خواهیم داشت.

 در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است و به همین دلیل مردم همدان از ابتدای هفته جاری با قطعی چندین ساعته آب مواجه هستند.

به همین دلیل «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف دو تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۷ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

طرح آبرسانی به همدان با خط انتقال به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان است که با اجرای این طرح تامین آب بلند مدت شهر همدان و شهرها و روستاهای مسیر در دستور کار قرار دارد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین