کد خبر: ۳۲۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
خطیب نماز جمعه تهران:
آیت الله احمد خاتمی با اشاره به مذاکرات برای رفع تحریم ها، گفت: مذاکره کنندگان از جنس مردم اند یعنی امین، شجاع و مرد میدان هستند؛ مطمئن باشید ذره‌ای به دشمن باج نخواهند داد. ۳ چیز بسیار مهم است؛ یکی لغو تحریم‌های نفتی که سرمایه مردم است، گرچه با شیطنت آن‌ها نیز ما میتوانیم نفت مان را صادر کنیم، ولی باید تحریم‌های نفتی به کلی لغو شود.
ناطقان: آیت الله احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خبر ارتحال مرحوم آیت‌الله ناصری دولت آبادی تصریح کرد: وی بزرگی خود ساخته بود و چراغی برای کسانی بود که می خواستند راه به سوی خدا و معنویت و دین پیدا کنند، این داغ را محضر مقام معظم رهبری، مردم اصفهان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی همچنین ضمن تشکر از جامعه پزشکی و پیراپزشکی کشور، افزود: این عزیزان در دو سال کرونا انصافاً خدمت شایان توجهی داشتند، آمار ۲۵۰ شهید سلامت گویای خدمات ارزشمند این عزیزان است و مردم نیز قدر این عزیزان را می‌دانند، مسئولان هم تقاضا‌های معقول جامعه پزشکی را برآورده کنند به ویژه پزشکان جوانی که امید آینده مردم هستند.



وی با اشاره به مذاکرات برای رفع تحریم ها، گفت: مذاکره کنندگان از جنس مردم اند یعنی امین، شجاع و مرد میدان هستند؛ مطمئن باشید ذره‌ای به دشمن باج نخواهند داد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ۳ چیز بسیار مهم است؛ یکی لغو تحریم‌های نفتی که سرمایه مردم است، گرچه با شیطنت آن‌ها نیز ما میتوانیم نفت مان را صادر کنیم، ولی باید تحریم‌های نفتی به کلی لغو شود.

وی ادامه داد: دوم لغو تحریم‌های بانکی است که مشکلی برای اقتصاد است و باید با توجه به سابقه پیمان شکنی غرب و آمریکا راستی‌آزمایی هم بشود، از خدمات مذاکره کنندگان که در عرصه دیپلماسی فعال هستند و همچنین سروران مان در عرصه میدان تشکر می‌کنیم که شهید فداکار ما سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی یکی از آن قهرمانان میدان بود.


وی تصریح کرد: نکته سوم؛ ما اصلاً از این سخن نمی گوییم که دیپلماسی نباشد، بلکه می گوییم دیپلماسی باید باصلابت و تا آخر باشد، اما حرف مبنایی ما این است که آمریکا دشمن ماست.

آقای خاتمی گفت: از ۲۸ مرداد سال ۳۲ و بازگشت شاه توسط آمریکا تا سقوط شاه در سال ۵۷، ایران یک زندان بزرگ برای آزادگان با شکنجه‌های قرون وسطایی بود، همه این‌ها را آمریکا کرد و پس از پیروزی انقلاب تا کنون نیز دست از توطئه برنداشته است.

وی افزود: آمریکا نظرش را به ایران داده است و هنوز ایران اظهار نظر نکرده که حرف‌های زهرآگین می زنند؛ آن‌ها نمی‌خواهند خوشی ملت ایران را ببینند.

وی ادامه داد: قصه آمریکا با ما هسته‌ای نیست بلکه آن‌ها اصل نظام ما را نمی خواهند؛ یکی از تئوری پردازان آمریکایی می‌گوید مشکل ما با ایران هسته‌ای نیست بلکه مشکل ما این است که این کشور بزرگترین قدرت علمی و نظامی منطقه شده است، ایران یکپارچه است و رهبری محبوب دارد که هرچه او بگوید مردم چشم می‌گویند، رهبری که میگوید دوره بزن و در رو گذشت و ما دشمنان را تا آخر تعقیب می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: راه حل، دو چیز است؛ اولا قوی شویم و دوم اینکه مقاومت کرده و خسته نشویم، ملت ایران خسته نیست برخی می‌خواهند به ناحق مردم ایران را خسته نشان دهند، اما ملت عاشورایی ایران محکم و مقاوم پای انقلاب خود ایستاده است.

آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، ۸ شهریورماه را یادآور غم جانسوز شهادت ۲ دولتمرد در تراز جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: به گفته امام خمینی ( ره) آنها امیر بر پست شان بودند و ریاست را به زیر چنگ خود آورده بودند، ریاست، آن‌ها را تحت لوای خود نبرده بود، این درسی است که باید از آن ها بگیریم.


وی افزود: مسئول در تراز مسئولیت خود را امانت می دارد آنهایی می توانند چون شهید رجایی و باهنر باشند که به مسئولیت خود نگاه امانت داشته باشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: در خصوص همه نهادها و قوا و افراد مختلف ۴ نوع برخورد وجود دارد؛ یک نگاه بی تفاوتی است که مورد تایید مولا علی علیه السلام نیست، برخورد یکسان با دولتی که خود را وقف مردم کرده و شبانه روز نمی شناسد با کسی که این طور نیست، موجب تشویق خوبان نمی شود بلکه باید خوب ها تشویق شوند.

وی ادامه داد: دوم اینکه برخورد متملقآنه و چاپلوسانه و همه چیز را بدون اشکال و ایراد و سفید دیدن، تملق است؛ مسئولان متملق ها را تحویل نگیرند.

وی افزود: سوم آنکه برخورد عیب جویانه و همه چیز را سیاه و بد دیدن نیز مطرود است؛ اگر یک تحلیل منفی روی هر کاری که دولت انجام می دهد، بگذاریم عیب جویی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخورد چهارم، برخورد منصفانه به معنای دیدن توامان خوبی ها و نقاط ضعف؛ انصافاً دولت سیزدهم در عرصه خدمت کم نگذاشته است.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند که مردمی باشید و در متن مردم قرار گیرید، آیا بهتر از این می شود که هر هفته رئیس جمهور در وقت استراحت خود به نقاط محروم می رود و طوفان شن هم نمی شناسد؟!

وی ادامه داد: خستگی‌ناپذیری دولت و عمل به وعده ها جای تشکر دارد؛ نمونه آن اولویت اول رئیس جمهور در مبارزه با ویروس منحوس کرونا بود، نمی گویم که در این دولت این کار انجام شد اما آمار صدها کشته به زیر صد نفر و برخی روزها به صفر رسید لذا انصاف این است که این خدمات را ببینیم.


 انتظار مردم از دولت کاهش قیمت ها است

آیت الله خاتمی یادآور شد: البته مردم از دولت خدمتگزار انتظار دارند با تلاش بیشتر از سرعت گرانی ها بکاهد آنچنان که هفته گذشته شاهد سیر نزولی بسیاری از کالاها مورد نیاز مردم بودیم، مردم از دولت می‌خواهند که اقتصاد بیمار ۵۰ ساله را درمان کند و انتظار دارند سرعت کاهش قیمت ها با مدیریت جهادی ادامه یابد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار نیز گفت: برخی از این گرانی ها بی دلیل و بی قانون است دولت باید نظارت ها را بیشتر کرده و با متخلفین برخورد کند.
منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین