کد خبر: ۳۲۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
وزیر دفاع ترکیه با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات این کشور با آمریکا برای خرید جنگنده‌های اف-۱۶، گفت چهار کشتی حامل غلات به زودی از بنادر اوکراین خارج می‌شوند.
ناطقان: «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (جمعه) از حرکت چهار کشتی حامل مواد غذایی و غلات از بنادر اوکراین در ساعات آینده خبر داد.

آکار در گفتگو با خبرنگاران گفت: «۴ کشتی حامل غلات، به‌زودی بنادر اوکراین را ترک می‌کنند و ۵ کشتی دیگر برای بارگیری وارد اسکله‌ها در این کشور می‌شوند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی درباره توافق مسکو، کی‌یف، آنکارا و سازمان ملل برای صادرات مواد غذایی از اوکراین توضیح داد: «توافقنامه غلات همانطور که ما برنامه‌ریزی کرده بودیم پیش می‌رود و تاکنون ۳۶کشتی اوکراین را ترک کرده‌اند».

وزیر دفاع ترکیه در ادامه خبر داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور درخواستی مبنی بر تبادل اسرای جنگی بین روسیه و اوکراین دریافت کرده و ممکن است در این زمینه نتیجه‌ای حاصل شود.

طبق این گزارش، آکار همچنین اظهار داشت که گفتگوهای ترکیه با آمریکا برای خرید جنگنده‌های «اف-۱۶» از این کشور مثبت است و از نظر او این خرید انجام خواهد شد.

این در حالی است که «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه چند روز قبل با بیان اینکه آنکارا شروط واشنگتن برای خرید اف-۱۶ را نمی‌پذیرد، گفته بود ترکیه این جنگنده‌ها را در صورت شرط و شروط گذاشتن برای استفاده از آنها خریداری نخواهد کرد.

پیش از این نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه از آنکارا خواست که از نفوذ بر روسیه برای توقف جنگ در اوکراین استفاده کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین