کد خبر: ۳۲۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
ساری، مرکز استان مازندران و یکی از پرجمعیت‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای آن است که در شمال ایران واقع شده و قدمت آن به حدود پنج هزار سال می‌رسد.
ناطقان: شهر ساری به دلیل نزدیکی به جنگل، کوه و دریا و برخورداری از آب و هوای معتدل و مرطوب هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند و با طبیعت بی‌نظیر و بناهای تاریخی زیبایی که دارد، از قطب‌های مهم گردشگری ایران محسوب می‌شود.
 عمارت فاضلی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ساری

عمارت فاضلی از بناهای تاریخی ارزشمندی است که در بخش فرهنگی-تاریخیِ آب انبار نو، در شهر ساری واقع شده است. این بنا مربوط به دوره‌ قاجار و پهلوی اول و متعلق به خاندان فاضلی بوده و یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ساری است.
عمارت فاضلی
 خانه (موزه) کلبادی

عمارت کلبادی از بناهای دوران قاجار و یکی از اماکن دیدنی ساری است است که حدود ۱۳۰ سال پیش ساخته شد. دو بخش اندرونی و بیرونی دارد و در بخش‌های مختلف آن نیز، هنرهای تزیینی زیبا و چشم‌نواز دوران قاجار به چشم می‌خورد.
پناهگاه حیات وحش دشت ناز

پناهگاه حیات وحش دشت ناز که در ۲۹ کیلومتری شمال شهر ساری و جنگل‌های جلگه‌ای آن واقع شده است، مساحتی بالغ بر ۵۶ هکتار دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساری به شمار می‌رود. این منطقه، زیستگاه و محل تکثیر گونه نادری از گوزن، با نام گوزن زرد ایرانی است.
حیات وحش ناز
باداب سورت

چشمه‌های باداب سورت در جنوب شهر ساری و حد فاصل بین روستاهای اروست و مال‌خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعاتِ پوشیده از جنگل‌ها، از شرق به ارتفاعات پوشیده از درختچه‌ها، از جنوب به دره‌ها و از غرب به روستای اروست می‌رسد.
جاهای دیدنی ساری
مسجد جامع شاه عباسی

مسجد جامع شاه عباسی یکی دیگر از جاهای دیدنی ساری است که در فاصله ۲۵ کیلومتری از آن و در روستای فرح‌آباد واقع شده است. این مسجد در سال ۱۰۲۵ هجری قمری ساخته شده و زیباترین بنای باقی‌مانده از دوران صفویان در استان مازندران است.
دریاچه چورت

این دریاچه یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی ساری است. دریاچه‌ای در قلب یک جنگل انبوه، که به طرز شگفت‌آوری بر اثر وقوع زلزله‌ای در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی به وجود آمده است. در مسیر رفتن به این دریاچه، باید از جنگل‌های زیبا با درختانی سر به فلک کشیده گذر کنید.
دریاچه چورت
میدان ساعت

این میدان دارای یک برج سفید با تزیینات قرمزرنگ است که در بالای آن ساعتی بزرگ و عقربه‌ای وجود دارد. این ساعت عقربه‌ای به صدای ناقوس مجهز است و با هر بار تغییر ساعت، به تعداد رقم‌های ساعت به صدا در می‌آید. نکته جالب درباره برج ساعت ساری این است که با تغییر هر فصل، رنگ‌آمیزی برج نیز تغییر می‌کند و این کار زیبایی و جذابیت خاصی را به برج می‌بخشد.
بازار سنتی ساری

قطعا یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌ها نزد گردشگران، بازارهای سنتی هستند. در این میان بازارهای سنتی شمال کشور، با رنگ‌ها و عطر و بوی متفاوت و خاصشان، دوست‌داشتنی‌ترند. بازار سنتی ساری یکی از بازارهای زیبا و دیدنی شمال کشور است که هر روزه تعداد قابل توجهی از مردم محلی و گردشگران به آنجا می‌روند. اگر به دیدنی‌های استان‌های شمالی علاقه دارید، یک دنیا زیبایی در دهکده ساحلی انزلی را ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین