کد خبر: ۳۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز از مردم خواست برای ثبت نام پیاده روی اربعین فقط از طریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین به نام سماح اقدام کنند.
ناطقان: سرهنگ رسول جلیلیان گفت : با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت های جعلی یکی ازمهمترین شگرد های مجرمانهای است که در این ایام صورت می گیرد و  عدم آگاهی برخی کاربران،  فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

او می گوید: تعداد زیادی ازمردم عزادار در ایام اربعین حسینی تصمیم به زیارت مرقد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند که برخیازسایت های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت نام اربعین ایجاد می شود.

جلیلیان گفت : کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان ازمکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.

او افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: زائران برای ثبت نام به دفاتر مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت  ویا از طریق سامانه سماح به آدرسsamah.haj.ir  مراجعه شود و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده  یا اسکن آندر سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.  

او افزود: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین