کد خبر: ۳۲۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کاروان‌های امدادی و درمانی هلال احمر امروز جهت خدمت‌رسانی به زائران حسینی از جوار مرقد مطهر امام (ره) به سوی عراق بدرقه شدند.
ناطقان: پیرحسین کولیوند در آیین بدرقه کاروان بهداشت، درمان و امداد و نجات هلال احمر به راهپیمایی بزرگ اربعین که با رژه خودرویی سازمان امداد و نجات و مانور هوایی بالگرد این جمعیت با رمز «یاحسین» انجام شد، گفت: بدرقه کاروان امدادی و درمانی هلال احمر به عملیات اربعین حسینی را از حرم امام خمینی (ره) آغاز کردیم تا از امام عزیزمان و شهدا بخواهیم که واسطه شوند تا توفیق بهترین خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) را داشته باشیم.

وی افزود: بدرقه را در جوار حرم امام راحل انجام دادیم تا یادمان نرود که مدیون چه بزرگانی هستیم. خدایا تو شاهد باش که امروز جوانانی عازم عتبات عالیات هستند که با عشق و علاقه جان، حاضرند حتی جان خود را برای رفع آلام مردم فدا کنند.

او گفت: تعدادی بسیار زیادی از امدادگران، پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر برای شرکت در عملیات خدمت‌رسانی در اربعین در دو سوی مرز ایران و عراق، ثبت نام کردند که متاسفانه نتوانستیم تعداد زیادی از آن‌ها را در این کاروان داشته باشیم و مشارکت امدادگران بسیار بیشتر از نیاز ما بود.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در گفت‌وگویی تلویزیونی نیز اظهار کرد: داخل کشور حدود ۴۰ هزار نفر امدادگر و نجاتگر از مرز های شرقی، شمالی و محورهای مواصلاتی تا مرز های غربی حضور دارند همچنین در مرزها بالگردهای جمعیت نیز مستقر می شوند.

وی ادامه داد: اما حدود ۲۸۰۰ نفر کادر درمان و ۱۲۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر نیز به عراق اعزام می‌شوند.

کولیوند اظهار کرد: در مراسمی که امروز برگزار شد تعداد ۵۰ دستگاه آمبولانس، شش دستگاه اتوبوس آمبولانس، چند دستگاه خودرو نجات و تعدادی کامیون که بارهای درمانی یعنی دارو و تجهیزات را به عراق منتقل می‌کنند از کنار مرقد مطهر امام (ره) بدرقه شدند.

به گفته وی، از نقطه صفر مرزی کشور عراق پایگاه های درمانی و امدادی داریم و تا نجف ادامه دارد. در نجف نیز به تعداد کافی بیمارستان سیار و ثابت داریم و در میان مسیر نجف تا کربلا تقریبا هر صد ستون یک پایگاه درمانی داریم و اوسط آن نیز بیمارستان بسیار مجهزی را داریم در مجموع امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را برای زائران اجرایی کنیم.

کولیوند گفت: علاوه بر اینکه در تیم‌های درمانی، پزشکان متخصص داریم در بیمارستان‌های عراقی نیز پزشکان متخصص ما از جمله جراحان عمومی، ارتوپد، متخصصان اعصاب، قلب، داخلی و.. حضور دارند تا بتوانیم بهتر خدمت رسانی کنیم تعدادی از عزیزانی که به زبان عراقی مسلط هستند نیز در بیمارستان های عراق مستقر می‌کنیم تا بتوانند تسهیلگر باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین