کد خبر: ۳۲۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به توقیف کامیونی خبر داد که برای انتقال و فروش موادمخدر به سرقت رفته بود.
ناطقان: سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری پایتخت در روزهای اخیر گفت:  شب گذشته ماموران کلانتری مسعودیه در حال گشت‌زنی هدفمند در سطح شهر راننده یک دستگاه کامیونت خاور را که به صورت نامتعارف رانندگی می‌کرد مشاهده کردند و به وی مشکوک شدند.

وی ادامه داد: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که این خودرو سابقه سرقت نداشته است اما ماموران برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند و با توقیف آن به بررسی مدارک خودرو پرداختند.

رییس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: راننده خودرو در بررسی‌های ابتدایی به سرقت خودروی خاور از محله تهران نو اعتراف و اظهار کرد که خودرو را برای تهیه مواد مخدر به تازگی دزدیده است. سارق قصد فروش خودرو را داشته که سریعا شناسایی و دستگیر شده است.

وی گفت: تحقیقات برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد و متهم برای گذراندن مراحل قانونی به  کلانتری منتقل شده است.

موقوفه ای توصیه کرد: پلیس از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی است و مردم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک پلیس را در جریان قرار دهند.
دستگیری اراذل و اوباشی که قصد ایجاد درگیری و نزاع داشتند

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری تعدادی از اراذل و اوباش پایتخت گفت: ماموران پلیس با اطلاع از قصد تعدادی از اراذل و اوباش برای ایجاد درگیری و نزاع در محله بی‌سیم -واقع در منطقه ۱۵ -  سریعا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران تیم‌های عملیاتی این پلیس به محل حضور متهمان فرستاده شدند و با اشراف کامل در یک اقدام ضربتی هر ۹  شرور را خلع سلاح و  دستگیر کردند.

موقوفه ای تاکید کرد: پلیس با قدرت و اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه می ایستد و اجازه نخواهد داد کسی به امنیت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد کند.
 کشف ۱۵ فقره سرقت لوازم خودرو

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به کشف ۱۵ فقره سرقت لوازم خودرو و دستگیری دو سارق حرفه ای گفت: ماموران عملیات کلانتری وردآورد حین گشت‌زنی در محدوده این کلانتری به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری که در حال پرسه‌زنی بوده مشکوک شدند و خودرو را زیر نظر گرفتند.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله با مشاهده قصد یکی از متهمان برای باز کردن در خودروی پارک‌شده وارد عمل شدند و طرح مهار سارقان را را اجرا کردند.متهمان بلافاصله پس از مشاهده ماموران پلیس سوار بر خودروی خود که کمی جلوتر قرار داشت، سعی کردند فرار کنند اما در این عملیات پلیسی خودروی آن‌ها متوقف و متهمان دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: بررسی اولیه از خودروی سارقان منجر به کشف تعدادی کامپیوتر خودرو و مقداری لوازم آن به همراه سه عدد گوشی مسروقه شد. همچنین متهمان  در تحقیقات اولیه به ۱۵ فقره دزدی محتویات خودرو اعتراف کردند. این افراد سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان را نیز داشتند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان  ادامه دارد.
دزد لوازم خودرو دستگیر شد

موقوفه ای در ادامه با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم خودرو اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم خودرو در محدوده شهر زیبا ماموران تیم عملیاتی کلانتری این منطقه برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند و ساعات و محل احتمالی حضور آن‌ها را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: فعال‌شدن چند اکیپ از عوامل عملیات منجر به شروع گشت‌زنی‌ها بصورت نامحسوس شد تا اینکه نهایتا ماموران به یک دستگاه خودروی سواری پراید خاکستری رنگ که در حال پرسه‌زنی و تردد بود مشکوک شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران گفت: سرنشین خودرو قصد سرقت از یک دستگاه خودروی سواری را داشت که با خودروی پلیس در محل روبه‌رو شد و متهم همراه با همدستش پس از مشاهده ماموران از محل فرار کردند. در تعقیب و گریز پلیس و متهمان که ۱۰ دقیقه به طول انجامید، خودروی سارقان متوقف شد و یکی از آن‌ها به صورت پیاده از محل فرار کرد. سارق دیگر که با قمه به ماموران پلیس حمله ور شد، توسط ماموران زمینگیر و دستگیر شد.

موقوفه ای اظهار کرد:شش حلقه لاستیک زاپاس سرقتی، گوشی مسروقه وپنج کیسه از انواع لوازم آرایش و مقداری ابزار دست‌ساز از خودروی متهمان کشف شد. همچنین تلاش برای شناسایی مالباختگان و دستگیری سارق متواری ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین