کد خبر: ۳۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
همزمان با افزایش تلفات درگیری‌های بغداد به ۲۰ کشته و ۳۰۰ زخمی، دولت عراق نیز روز سه‌شنبه را در سراسر این کشور تعطیل اعلام کرد.
ناطقان: سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بعد از ظهر دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور این بیانیه، حامیان جریان صدر در منطقه سبز تظاهرات برگزار کرده و وارد کاخ ریاست جمهوری شدند.

درگیری‌های مسلحانه بین حامیات جریان صدر و نیروهای امنیتی در بغداد و دیگر مناطق عراق ادامه دارد.

تلویزیون عراق بامداد سه‌شنبه گزارش داد که آمار تلفات درگیری‌ها در بغداد بین صدریها با نیروهای امنیتی عراقی به ۲۰  کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی رسیده است.

به نوشته «صابرین‌نیوز»، فرمانده پلیس استان الانبار نیز گفت: «نیروهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه خطری که در استان رخ دهد، در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند».

همچنین گفته می‌شود رئیس ستاد فرماندهی پلیس فدرال عراق در جریان درگیری‌های در منطقه سبز زخمی شده است.

دولت بغداد نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سراسر این کشور از جمله تمام ادارات، مؤسسات، نهادها،‌ سازمان‌ها و اماکن عمومی عراق روز سه‌شنبه تعطیل خواهند بود.

رسانه‌های عراقی می‌گویند اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر، با نیروهای امنیتی در مناطق مختلف عراق درگیر شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین