کد خبر: ۳۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
رئیس پلیس راهور فراجا از مراجعه حدود ۱۸۰ نفر به پلیس راهور در جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین فراجا خبر داد.
ناطقان: سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین فراجا که با حضور رئیس پلیس راهور فراجا برگزار شد اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای در خصوص برگزاری مراسم اربعین از ماه‌های قبل صورت گرفته است که همه دستگاه ها از جمله پلیس راهور فراجا در آن مشارکت کردند. بسیاری از موضوعاتی که از سوی پلیس راهور به آن رسیدگی شد در خصوص مدیریت ترافیک، تسهیل تردد، کاهش تصادفات و... بود که برخی اقدامات در همین راستا با سایر دستگاه‌های مسئول نیز مرتبط بود. در حوزه ترافیک بادستگاه‌هایی از جمله راهداری، شهرداری‌ها، استانداری ها و همکاری داشتیم.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت بازدیدهایی را داشتیم و در این هفته نیز از خوزستان بازدید کردیم. در استان کرمانشاه، مرز خسروی و در کرمانشاه، مرز ایلام اقدامات خوبی صورت گرفته است. کاهش نقاط حادثه خیز در بخش های زیادی انجام شده است و آشکار سازی‌ها صورت گرفته است. بحث پل‌های جانبی در مسیر ایلام-صالح آباد به مهران نیز صورت گرفته است. پخشی از پل در محدوده پل ارتش نیز روزهای پایانی خود را طی می‌کند. تقریبا بخش زیادی از مسیرهای دو طرفه ما نیز تقریبا در تونل یک و دو کربلا انجام شده است و مسیر های دو طرفه با جداشونده جدا شده است. شرایط به نظر مناسب می‌رسد و همکاران ما نیز در این محور فعال هستند. در خوزستان نیز از شلمچه و چذابه بازدید کردیم که روند مناسب بود. در جلسه استانداری کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز شرکت کردیم که گزارشاتی که دستگاه‌ها ارائه می‌کردند مثبت بود و مشخص بود که اقدامات خوبی صورت گرفته است.

هادیانفر با بیان اینکه پلیس راهور با هشت هزار نفر نیرو به صورت تمام قد آماده است که در ماموریت اربعین انجام وظیفه کند اظهار کرد: آمادگی کاملی برای این ماموریت بزرگ ایجاد شده است و ما آماده این ماموریت هستیم؛ با این حال شرایط عراق متفاوت شده است و دیروز که در مرز بودیم التهاب در عراق شروع و سبب شده است که طرف عراقی مرزها را مسدود کند که به جهت امنیت جان مردم نیز اعلام شد که زائران فعلا به عتبات اعزام نشوند. عزیزانی هم داخل مرز هستند که در انتظار هستند ببینند چه وضعیتی پیش می‌آید. در هر حال بر اساس آنچه که در اخبار رصد می‌شود مقداری زمانبر است و امیدواریم هر چه سریع‌تر آرامش به عراق بازگردد و شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند از فرصت معنوی اربعین استفاده کنند.

وی ادامه داد: با این حال ما سازمان های مسئول تحت عنوان کمیته هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها مثل اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری، امدادخودروها و... به همراه پلیس، بالغ بر بیست و شش هزار نفر این مسئولیت را داریم که در مرزهای شمال غرب، تمرچین و باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه انجام وظیفه کنیم. هماهنگی ها صورت گرفته است و آمادگی‌های لازم کسب شده است. حدودا ۳۱ فروند بالگرد نیز برای استان های متفاوت در این ماموریت پیش‌بینی شده است و آمادگی کامل در این حوزه وجود دارد که منوط به وضعیت عراق است.
مرز مهران انتخاب ۶۵ درصد از زائران

رئیس پلیس راهور فراجا گفت:‌ بر اساس گزارشات و آمار ها رصد کردیم که تقریبا ۹۳ درصد از عزیزانی که در سنوات گذشته به اربعین حسینی عزیمت کردند از مرزهای زمینی بوده است. امسال نیز آنچه که بر اساس پبت نام در سامانه سماح اتفاق افتاده است، از دو میلیون ثبت نامی که صورت گرفته است بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کردند و انتخاب آن‌ها مرزهای زمینی بوده است. تقریبا ۶۵ درصد این افراد مرز مهران را انتخاب کردند و مابقی مرز شلمچه، بعد از آن ۱۰ درصد مرز چذابه و تقریبا سه درصد مرز خسروی را انتخاب کردند. از چهار روز قبل مرز باشماق و تمرچین نیز در سامانه سماح اضافه شد و بر اساس عددی که بنده دیدم مثلا در تمرچین ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند که اغلب عزیزانی هستند که در آذربایجان غربی ثبت نام کردند، یا آنچه که در باشماق اتفاق افتاده ثبت حدود حدود ۱۵۰ نفر است که عزیزانی هستند که ساکن کردستان هستند. به همین دلیل تا پیش از اتفاقات روز گذشته عراق روند ما کاملا افزایشی بود و از پنجم تا شش شهریور ماه نزدیک به ۶۴ هزار نفر به عراق عزیمت کردند و تقریبا ۴۱ هزار نفر نیز برگشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که آرامش به عراق بازگردد و شرایط برای سفر زائران آماده شود گفت: آنچه که مورد تاکید ما است این است که اگر شرایط عادی شد عزیزان حتما مدیریت زمان سفر را مد نظر قرار دهند. حتما از طول ماه صفر برای سفر اربعین خود استفاده کرده و به چهار یا پنج روز آخر منتهی به اربعین موکول نکنند چرا که شرایط سخت خواهد شد و ترافیک های طولانی به وجود خواهد آمد. امکانات و خدماتی که ارائه می‌شود نیز به دلیل تراکم جمعیت ممکن است دچار اختلالاتی شود. دوم اینکه زائران حتما مدت زمان سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که چهار یا پنج روز بیشتر نمانند و به گونه ای تنظیم کنند که شرایط رفت و برگشت به درستی اتفاق بیفتد.
در راهپیمایی اربعین امسال کاپوتاژ نداریم

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه آنچه که باید ها و نباید ها بوده است در رسانه ها اعلام کردیم گفت: امسال اصلا کاپوتاژ نداریم و یعنی چون دولت عراق هم پذیرش ندارد خودروی اتوبوس یا سواری به داخل عراق بفرستیم و قرار شد همه خودرو های سنگین را از چذابه مدیریت کنیم. زائران پاکستانی و افغانسانی هم اگر شرایط مساعد شد و وارد کشور شدند قرار شد تا از مرز های جنوبی استفاده کنند و خیلی به سمت مرز مهران نخواهند آمد.

وی افزود:‌ آنچه که مورد تاکید است این است که علیرغم اینه ۶۵ درصد مرز مهران را انتخاب کردند اما ما که بازدید کردیم دیدیم که شرایط برای همه مرز ها مناسب است. در واقع اگر با اطلاع رسانی درست و زائران محترم از همه ظرفیت مرز ها استفاده شود قطعا شاهد تراکم خاص و ویژه ای نخواهیم بود.

هادیانفر در ادامه درباره اقداماتی که در جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین فراجا برگزار شد نیز اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در فراجا اتفاق می‌افتد بحث ملاقات های ۱۹۷ است. این سنت درستی است که در چند سال گذشته اتفاق افتاده است. استمرار دارد و مدیریت می‌شود. در دوران کرونا توفیق نداشتیم که با شهروندان ملاقات چهره به چهره داشته باشیم و بیشتر تلفنی سعی می‌کردیم که برای مردم مشکل گشا باشیم اما حالا که کرونا فروکش کرده است می‌توان با رعایت پروتکل‌هایی مثل استفاده از ماسک این کار را انجام داد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت:  امروز حدود ۹۰ نفر به صورت تلفنی و حدود ۹۰ نفر دیگر نیز به صورت حضوری به ما مراجعه کردند. بیشتر خواسته های این افراد در خصوص آموزش‌های راهنمایی و رانندگی و مربیان آموزشگاه ها بود. این افراد قشر زحمت کشی هستند که مشکلاتی هم دارند که از جمله آن‌ها مشکلات بیمه، سوخت، ورود به طرح ترافیک و... بود. برخی در خصوص شماره گذاری خواسته هایی داشتند. البته این خواسته ها به این معنی نبود که ما مشکلاتی در این زمینه داشتیم اما مراجعه کنندگان خواسته هایی داشتند که می‌خواستند در این زمینه مساعدت شود.

مرز مهران انتخاب ۶۵ درصد از زائران

وی ادامه داد: برخی نیز با حضور در اینجا طرح هایی را در خصوص ترافیک مطرح کردند و موضوعات پژوهشی کار کرده بودند. برخی نیز رد خصوص جرائم مربوط به کرونا مشکلاتی داشتند. برخی نیز به نوعی از موضع گیری های پلیس در خصوص نقاط حادثه خیز و خودرو های نا ایمن تشکر کردند. برخی هم در تعاقب این موضع گیری ها طرح هایی داشتند که واقعا وزارت صمت و حتی خودرو سازان باید به آن‌ها توجه کنند. از آن‌جایی که ما پیشتاز این حوزه شده‌ایم این افراد به نوعی ما را مرجع می‌دانند و به ما می‌گویند. به همین دلیل به نظر بنده دستگاه ها می‌توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در هفته فراجا جشنواره ابداعات و اختراعات را در نظر داریم گفت: عزیزان اگر ایده یا طرحی در این حوزه داشته باشند ارزیابی و انتخاب می‌کنیم که قطعا هم آن‌ها را به دستگاه ها معرفی می‌کنیم که از این ایده‌ها بهره گیرند و استفاده کنند. امروز جلسه خوبی برگزار شد و متناسب با جلسه ای که برگزار شد پلیس راهور استان‌ها نیز این جلسات را در استان ها گذاشتند و به آن‌ها گفتیم که در چارچوب قانون اما به طرفیت مردم هر چه که می‌توانند همکاران ما گره گشا باشند و از زندگی مردم گره باز کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین